Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555099 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2800
Myslím že něco podobného je použito u vagónů na auta, takový malý "bazmek" který spojoval dva vozy mezi sebou. Náklady na pořízení bych dal minimální, a na provoz žádné, přece piksla vazelíny jednou za rok nebude v nákladech na kilometr:D Akorád nevím jak by to bylo s obrázkem, buď udělat prázdný, nebo celá "závěsná zařízení", v případě "vleček", návěsů s otočnou přední nápravou by se mohla sama považovat za spoj mezi tahačem a návěsem, a byl by to to další krok ke skutečnosti. Já sám pracuji na malém návěsu pro jeden kontejner, který by se mohl zapojit ještě za tahač s dlouhým návěsem viz: http://domaci.ihned.cz/c1-25128330-obri-kamiony-v-cesku-vaha-70-tun-delka-25-metru.
A co to označení a vozy na pivo? Pomohly ty obrázky?

Edit: Viděl jste už někdo tohle? 19000 nezaměstnaných na 5 budov:D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2801
lubak > sosni si zetku co je ted na webu, este to neni hotovy ale uz mam verze s budkou brzdare.... takze snad v prubehu nasledujiciho tydne to dojedu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2802
Sime já bych to udělal to jen pro sedící, možná bych ještě přidal 2 stojící co pijou u baru. (tzn. 1.tř 22 míst, bistro 14+2 míst)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2803
+1 Barmana a 1 servírku:D Ty zetky vypadaj strašně roztomile:) Dával jsem do příspěvku na předchozí stránce odkazy na oskenovaný článek o pivovarských vozech a o označení nákladních vozů, jsou tam vysvětlivky těch skupin.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2804
+1 Barmana a 1 servírku:D Ty zetky vypadaj strašně roztomile:) Dával jsem do příspěvku na předchozí stránce odkazy na oskenovaný článek o pivovarských vozech a o označení nákladních vozů, jsou tam vysvětlivky těch skupin.

A co černý pasažér v podvozku :D

Zetka jsem jenom tak rychle prohlédnul a musím říct: HODNĚ DOBRÝ! už se těším na finální verzi...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2805
Teď mě napadá jestli nemám do seznamu hotových věcí zařadit i soupravy metra...

má to svoje pro a proti...
Pro-možnost používat reálnější podzemku.
Proti-metro bude v klasickým železničním depu...


Jééééééééééééé 800. příspěvek ;)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2806
TommPa9 > metro ve vlakovym depu nevadi, vzdyt je to jen trosku jina forma vlaku :-)

A mel bych prosbu, zrejme na VS > je nekde verejne k dispozici grafika a .dat soubor k tramvajove trati pro rychlost 50km/h? Napadlo me na jejim principu postavit zeleznicni vlecku pro rychlost 30km/h; pozicovani by bylo zeleznicni, aby vlaky nelitaly ve vzduchu, ale datovani tramvajovy, aby krizeni se silnici nebylo reseny jako prejezd se zavorami. Umozni to vest koleje i podelne po silnicnim telese, coz je v realu take casty pripad (napriklad vlecka na vystaviste v Brne). Problemy by byly pouze pri krizeni nebo spojeni s klasickou tramvajovou trati (schody 3 pixely) a s umistenim stavebnich ikon do bloku tramvajoveho provozu, ale to vnimam jako detaily.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2807
Tramvaj a vlečka.

k tématu bych měl ještě toto: tuším, že u Ravena jsem zahlédl upravené vlaky pro jízdu na tramvajových kolejích. Možná by stálo za to přeposicírovat pár vybraných žel. vozidel.

Např. v Brně naváží vlaky exponáty na veletrh po běžných tramvajových kolejích.

TommPa9 >>
A ještě k tramvajím. Dvoukolejná tramvaj od BTz (tuším) se sice chová divně, ale na kratší (samostatné) tratě je to použitelné. Nechtěl bys až budeš dělat tramvaje "poposouvat" obrázky i pro tento typ tratě ... Kdo chce kam, pomožme mu tam

A ještě něco: Nemův pdf dokument přiložený k cestám mě opět pobídl zamyslet se nad názvoslovím.
Musíme (pokud to myslíme s pak.cz vážně myslet i na ty, kteří si addons stáhnou nahrají do pak adresáře a o struktuře, logice a vnitřních pravidlech hry nemají nejmenší tušení.

Myslím, že bude nutné se naučit pracovat i se soubory cz.dat a compat dat. Případně napsat nějaký instalační prográmek.

Trochu jsem bádal nad možností nahradit vozidlo jiným typem. V souboru cz.dat nevidím problém, ale pokusil jsem se "nahradit" vozidlo použité ve hře jiným typem v compat.dat. A tvrdě jsem narazil. Po odstranění paku "starého" vozidla buď vozidlo zmizelo ze hry bez náhrady nebo se nahradilo úplně jiným (např, tramvaj dieslovou lokomotivou ???). Nevíte někdo jak to pracuje?

simutrans -debug píše v logu, že vozidlo neexistuje a náhrada se nenalezla

Měly by to být vždy dva řádky:
staré_jméno_objektu
nové_jméno_objektu

ale mě to nefunguje.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2808
Jedná se předpokládám o "trolejbusové" tramvaje z německého fora. Malinko je s nima potíž, protože graficky nesedí, při silničním pozicování, na koleje. Malinko se zdá že mají jiný rozchod než středové koleje. Obecně jsou tramvaje potvory a jsou s nima jenom potíže. Protože:

a) Nejdou pozicovat na vlakovou šablonu (u cz šablony je rozdíl -3 pixely)
b) Nesedí na ně železniční míry, protože tramvaj je v rozměrech aut, autobusů a trolejbusů
c) stejně jako u elektrických lokomotiv jsou 2 body kterých se má tramvaj dotýkat-kolej a trolej

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2809
Pokud vim, jedine, co urcuje jednoznacne vozidlo, je jeho nazev. Ten je ale potreba dodrzet zcela presne, jinak hra dela popisovane brikule - bud nahradi chybejici vozidlo zcela jinym typem, nebo ho jednoduse nenahradi.

Co se tyka organizace .pak souboru, uz jsem na to taky narazil, ale zatim to podle me nema moc smysl resit. Konkretne treba jeste nevim, zda bude vhodne mit pribuzne vagony v jednom paku, nebo aby mel kazdy svuj. Oboji ma svoje vyhody i nevyhody - vyhodou samostatneho razeni je, ze si kazdy muze namichat vozy jake chce a pokud se mu nejaky nelibi a nechce ho pouzivat, proste ho smaze. Nevyhodou muze byt vazba na jiny vuz, ktery diky tomu nemusi byt pouzitelny - typicke to je treba pro vazbu parni loko+tendr.

Na stranu druhou, co je vhodne resit uz ted (a taky jsme kvuli tomu zpusobili s TommPa9 v depech hracu slusny hokej) je nazvoslovi konkretnich vozidel - bylo domluveno, ze se oznaceni bude skladat z provozovatele + oznaceni typu + lidove oznaceni nebo upresneni + kategorie prepravy (u osobnich treba uvedeni tridy).

Tramvajova vlecka - ono duvod dvojiho rozdilneho pozicovani je jasny - zatimco vlakove koleje jsou zpravidla umistena na naspu (tedy nad urovni okolniho terenu), tramvajove koleje jsou na urovni silnice, tedy stejne s okolnim terenem. Tomu odpovida i tvarovani zeleznicniho prejezdu, kde na silnici jsou vytvoreny jakesi najezdove rampy na zeleznicni nasep - dobre je to videt na stredove bile care na silnici treba na ikonce, kterou si pujcuji od TommPa9: .

Z tohoto duvodu jsou celkove tramvaje pozicovany o zminovane tri pixely niz, nez vlaky. To, ze jde oba kolejove systemy na sebe napojit, je vicemene chyba hry, ve skutecnosti neni tramvajova trat stavena na zatizeni zeleznicnich vozidel a dost mozna ma i jiny prujezdny profil. Prestoze pouzite kolejnice (at uz bezne nebo zlabkove) mohou byt zamenitelne a oba drazni systemy maji i stejny rozchod, jejich vzajemne propojeni v realu pripada v uvahu jen s pomerne rozsahlym omezenim (naopak vlaky a metro se lisi prakticky jen zpusobem napajeni a zabezpecovacim zarizenim). Konkretne trat na vystaviste v Brne ma mozna (nejsem si jisty, ale tusim ze na jedne krizovatce ma odbocku) manipulacni napojeni na tramvajovou sit (kvuli moznosti vystaveni tramvaje bez nutnosti prepravovat ji na podvalniku), ale jinak je jednoznacne koncipovana jako zeleznicni vlecka s unosnosti odpovidajici vlakove doprave.

Proto bych se spis chtel vydat cestou jinak pozicovane tramvajove trate. V pripade, ze bude ve hre "chyba opravena" a oba kolejove systemy nepujdou dale propojovat, se jednoduse tato trat zrusi a prestane pouzivat. Pokud bychom meli naopak na "tramvajovou vlecku" napozicovana vozidla na beznou tramvajovou trat, prineslo by to dva problemy - uvedena vozidla by musela byt ve hre 2x, navic pri opraveni chyby by vynalozene usili bylo k nicemu. Proto chci napred zkusit mene pracnou cestu, tedy prepozicovat a lehce zmenit soucasnou tramvajovou trat  50km/h ...

Jinak v souvislosti s tramvajema a tim co zminuje TommPa9 me napada otazka... je tramvajova trolej posazena take o 3 pixely niz?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2811
Šaliňácké glajzny, už se to nese... ;)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2812
Ano, vše co píšete je pravda.
Otázkou je co má v plánu výrobce Simutransu. Skutečně je odlišná výška kolejí tramvaje a vlaku chyba? Tramvajové koleje jsou zapuštěny do silnice, případné pražce jsou pod úrovní silnice.

(Vlečka v Brně na výstaviště používá "žlábkové" tramvajové koleje na běžně provozované silnici. A ani není elektrifikovaná. Takže tramvaje po ní nejezdí. A je to tramvajová kolej ze Simutrans, protože je jen jedna. Vlak tam jezdí tak max 30 km/h)

jména objektů
Skoro se mi navržené schema jména nelíbí. Já osobně bych ho řadil podle důležitosti informací pro hru. V tomto smyslu se mi zdá označení přepravce (ČD, CSD apod) spíš jako doplňková informace. Důležitější se mi zdá, že ke to vagon na sypké matriály např. řady Z. To že je to 'CD či 'CSD se mi jeví stejně důležité jako že je vůz zelený či šedý.

např loko_CKD_751_Bardotka (CD)
nebo tram_Tatra_T3 (Liberec)

Dle mého je ČD či ČSD jen varianta téhož vozu. Vím jak někteří odpoví: modelujeme realitu a nechceme řadit vozy 'CD a ČSD do jedné soupravy. Ale, už jsem jednou psal: vývojářů je málo a hráču mnoho. A většina z nich kašle na to jezdí-li po Praze dvoupatrové londýnské autobusy či zda na Vltavě kotví minolovka. Hlavně že se to hýbe. Takže nejdůležitější info je co a po jaké cestě se vozí a pak jak je to "hezké". Jestli je vagon řady Z nebo jiné je většině hráčů úplně fuk.

Ještě je jedna důležitá informace a to rok od kdy je vozidlo použitelné. Nejvíc by se mi líbilo, kdyby vozy v depu mohly být "tříditelné" podle různých kriterií: rok uvedení na trh, náklad, cena, rychlost apod. Ale to je požadavek na výrobce. Podle jakého schematu jsou vozy v depu řazeny netuším

V žádném případě bych nechtěl zpochybnit vaší snahu o "reálnost" celého paku. Naopak. Ale je třeba si uvědomit, že to bude zajímavé jen pro docela malou skupinu hráčů (a já se k ní z dovolením přiřadím)

Ze systémového hlediska by bylo nejlepší označovat objekt nějakým kodem (zahrnujícím i autora) a pořadovým číslem. Nemůže tak dojít k duplicitě. Jméno, které uvidé hráč by se pak nastavilo pomocí souboru cz.tab. Vím. toto neprojde, ale co kdyby ...

názvy paků
jméno by mohlo být podobné (nebo i stejné) jako jméno objektu. S náhradami vozidel v originálním paku vozidly českými bych se příliž netrápil. Naopak vš. cz addons by měla být použitelná na originálním paku, aniž by jej jakkoli omezila. Odtranění některých pak souborů z originálního paku by pak mohlo být součástí dokumentace k cz paku ovšem jen jako doporučení. Toto by ovšem platilo jen do doby vydání oficiálního pak128.cz verze 1.00.
obsah paků
Je potřeba najít nějaký kompromis mezi paky a multipaky. Rozhodně bych dal do jednoho paku všechny články pětičlánkové tramvaje. Po instalací jednoho paku by nemělo nic chybět a ani žádné přípojné vozidlo by nemělo být bez (alespoň jednoho - základního tažného vozidla. I za cenu toho, že se některá vozidla objeví ve více archivech a při nahrávání paků do adresáře pak128 bude nutné odpovídat na dotaz ohledně přepsíní souborů.

názvy archivů (rar, zip)
každý autor by si měl sám spravovat svůj archiv. Je jen na něm bude-li mít jeden archiv pro všechno či jakkoli své výrobky rozdělené do jednotlivých archivů. Co by ale mělo platit a být "svaté": stejný archiv se jmenuje vždy stejně. Z toho důvodu musí obsahovat vše co obsahovalo předchozí vydání archivu. Tedy i objekty, které se nezměnily. Jméno archivu by mělo být "výmluvné". aby bylo ze jména archivu zřejmé oč jde. Názvy typu "pár drobností! či "menší opravy" jsou naprosto nevhodné. Jméno archivu by mělo též obsahovat číslo verze. Aby se archivi při stažení nepřepsaly, na první pohled bylo vidět který je novější a tak se lze v případě nějaké chyby v archivu vrátit k předchozí verzi. Doporučuji verzi zapsat na konec, třeba do hranaté závorky, za níž může - dle potřeby ještě následovat nejaká poznámka. Nejjednodušší zadávání verzí je pomocí datumu ve tvaru RRMMDD - např. 090921 (=dnes). Navrhuji toto:

           název_archivu [verze] pozn

kde pozn může být jméno autora nebo např mohou být dva archivy stejné sady lokomotiv v různých "barvách". V poznámce tedy může být např ČD či ČSD

Depozitář
Stránky www.simutrans.cz jsou nevyužívané. Kdo je vlastníkem? Nemohl bych získat FTP přístup? Za začátku bych tam přesouval všechny hotové věci ke ztažení např. podle seznamu TommPa9, časem bych vyrobil nějaký "upload system" aby to nemuselo chodit přese mne

Hojně diskutujme -čím dřív se dohodneme, tím méně objektů (dat souborů) půjde k přepisu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2813
Otestovali jste toho mého MANa? Jestli nebyli nalezeny žádné potíže, mohl by být zapsán do CZpaku?:) Aktuálně mám rozpracováno mnoho věcí, ale ze silničních vozidel bych chtěl v nejbližší době dokončit civilní verzi tahače MAN TGX a MAN TGA + návěsy k nim. Nedaleko dokončení je krátký návěs na jeden kontejner, ale asi pozastavím výrobu do vyjasnění univerzálního spojení silničních vozidel jak zde výše nastínil Sim. (Všimli jste si že karosy od Cizulatora jdou spojovat? Já jsem používal 2 spojené pro krátkodobé navýšení kapacity:)

Ota: Mě se zase nezdají vámi navrhované způsoby značení kolejových vozidel. Označení je vázáno dopravcem, i když v dnešní době do něho mnohem silněji zasahují normy TSI. Když má být u lokomotivy uveden výrobce, proč rovnou neuvézt tovární označení? Např. loko_SKODA_85E? U železničních vozidel je výrobce poněkud nepodstatný, stejně možná i přezdívka, i když o tom by se dalo spekulovat. Nebo je lepší označení mot.vuz_PARS_nova_814_Regionova?Podle mého názoru není možné házet do jednoho pytle označení veškeré dopravy. Nějaká norma na označování pak souboru se mi taky nezdá. Je to jen spíš pro orientaci tvůrce, běžný uživatel soubor jen přesune do složky pak128. A když soubor potřebuje najít? Musí vědět co hledá, jestli tam bude mít napsáno vehicle.vag_csd_z.pak nebo vehicle.vagon.kus_zbozi_z.pak, tak v tom bude daleko větší bordel, než kdyby jednoduše hledal vehicle.csd_z.pak nebo vehicle.cd_751.pak. Takový je aspoň můj názor.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2814
Já bych to zatím viděl bez "točny" s tím, že si až budu mít čas pohraju se starými kamiony (706 RTTN, MTTN, Renault Magnum) aby seděli podle šablony, ono totiž u nich je nastaveno pozicování stylem hokus-pokus a občas sedí tak dokonale, že nesedí. Mana jsem testoval a líbí se mi.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2815
Já asi zkusím udělat nějaké trucky, které nepotřebují návěs, např. MAN TGX/A pro přepravu kontejneru 20'. Až se vyjasní jestli se bude pracovat na tom univerzálním spojení, tak dodělám ty návěsy. Plánů mám dost, takže nedostatek inspirace nehrozí;)

Ota: Ještě mi to nedá. Na co Sim dělá celé spektrum osobních vozů když to většinu hráčů nezajímá? Je proto lepší mít jen kupříkladu 5 vozů pro různá časová období a označená např. Cannonball 2 třída? Není tam žádná nepodstatná informace? A nebo jsem nepochopil na co hráč potřebuje mít v názvu napsáno co ten vůz převáží,  kdy se objeví, co stojí..., copak to není napsáno v popisu? A podle mého názoru jsou vagony v depu řazeny abecedně: automobily, beton, cement, dlouhé zboží,... A podle kapacity, vozidla s největší kapacitou jsou vždy na konci.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2816
Ota > co se tyka nazvu, tak to takto bylo zvoleno s ohledem na nasledujici fakta:
- chceme aby to bylo pokud mozno podle reality
- pri zmene spravy (ale casto i "jen tak") dochazi ke zmene nateru vozidel a pokud chceme mit hru pestrou a mit moznost tam provozovat co nejvic skutecnych nateru, je potreba je nejak odlisit... jmeno provozovatele je pritom naprosto prirozenou odlisnosti, takze zatimco CSD ma vagony tmave zelene, CD ma polomacene zelene a ZSSK ma polomacene cervene. Jinak je to totiz jedno a to same
- pokud hrajes podle casove osy, tak to tak nevypada, ale vozidla v depu (zejmena zeleznicnim) se postupne mnozi a to ne malo. Jak uz jsem psal, jedinym rozlisovacim znakem pro hru je jen a pouze nazev. A prave v nem musi byt nejaky rozdil. Jasne, laik to neoceni, ale pokud chci mit ve hre jak bezny vagon prvni tridy rady A pro rychlost 140, tak verzi pro rychlost 120, musim to nejak rozlisit v nazvu... takze rady se oficialni A150 proste hodi, i kdyz laik nevi, k cemu je dobre.

System trideni do jednotlivych .pak souboru nema smysl resit do doby, nez budeme mit aspon nejakou zakladnu pro vydani paku. Roztridit to jinak (treba kazdy vagon do extra souboru) a dat jiny system nazvum .pak souboru je v podstate detail, dovolim si tvrdit ze u veskere dosavadni tvorby je to prace na jedno odpoledne. Zato sehnat podklady, vytvorit podle nich grafiku a datovy soubor, to je u jednoho typu vozidla prace rekneme na tyden... navic se treba casem ukaze, ze ani jeden z dosavadnich systemu trideni neni optimalni a nekdo vymysli zcela jiny.

To se vicemene tyka i v soucasnosti oficialniho zverejnovani addonu v hratelne podobe ve vedlejsim vlakne. Zatim si to kazdy autor publikuje podle sveho uvazeni a moznosti, jakmile budeme mit nejaky uceleny balik, ktery bude mit hlavu a patu (to splnuje treba sada silnic od Nema), muzem se bavit o umisteni nekam, kde nebudou problemy s pretizenim serveru pri stahovani a podobne.

Pak je tu jeste jedna vec. Pokud delam vozidla, snazim se je delat co nejrealneji, takze pokud se vyskytuji nejake duvody (a tim duvodem muze byt treba to, ze se mi barevne schema proste libi :D ) nakreslit jedno vozidlo ve vice variantach, tak ho tak nakreslim, i kdyz z hlediska ekonomiky a funkcnosti hry jde o zcela identicke vozidlo. Covek, ktery vi jen to, ze vlak jezdi po kolejich a tahne ho masinka, to pak nechape, proc je tam jedno a to samy nekolikrat. Naopak nekdo, kdo si chce stavet vlaky podle skutecneho razeni, muze namitat, ze jsem nedelal motorak rady 852, ale jen stejne vypadajici 853. Mimo jine proto neni zrovna vhodne davat vse do jednoho baliku a nechat na kazdem, jestli si da do hry vsecko, nebo jen neco. Krome toho, do budoucna planuju jeste "uni" radu vagonu, kde jich bude jen male mnozstvi a budou atraktivnejsi pro laiky - skutecne barvy nahradi hracska barva, takze z ceskeho polomaceneho zeleneho si slovensky udelam zmenou hracskych barev. A z kazdeho obdobi bude jen nekolik vybranych predstavitelu s vlastnostmi modifikovanymi tak, aby hra byla lepe hratelna - typicky pujde treba o posunuti skutecneho prvniho nasazeni daneho vozidla tak, aby v depu nebylo prazdno.

A k tomu razeni v depu. Zatim to tridit nejde a trideni v depu je nasledujici:
- druh nakladu
- druh pohonu
- kapacita nakladu
- rychlost
- vykon pohonu

Diky tomu jsou vsechny parni masinky u sebe, ale treba motorove vozy jsou pomichany mezi vagony. Neni to nejlepsi, ale kdyz vis, jak trideni funguje, neni s tim problem. Diky tomu take neni treba prakticky uvadet ve jmene vozu co prepravuje (typicky "vagon pro lidi", "paletovane zbozi"), protoze dane skupiny nakladu jsou vzdy u sebe a co ktery vagon veze je stejne napsano v jeho kapacite.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2817
Sim>>

Možná jsem se nezřetelně vyjádřil. Označení ČD/ČSD v názvu musí být, jen si nemyslím, že je to první informace, kterou chci vidět. Je to info pro fajnšmekry a ti si ho najdou, byť je na konci názvu. Ostatně si dovedu představit člověka, který řadí vagony tak aby to ladilo jeho oku a na ostatní parametry kašle. Mám takové lidi v rodině - docela miniaturní vnuci mého bratra. A laj k se vůbec nebude divit proč je tam ten vagon 2x. Naopak bude jásat. Jednou je červený, podruhé zelený!

jedinym rozlisovacim znakem pro hru je jen a pouze nazev.
-- sakra, jak se dělá citace??

jednoznačná jména ve hře jsou 2: jméno pak souboru - to lze snadno změnit, pokud se dva paky jmenují stejně a obsahují něco jiného. a jméno objektu. Což nelze úplně jednoduše (i když to jde) obejít bez nového sestavení paku z dat a png. Navíc název je dán překladovým souborem cz.tab. Když tam není, zobrazuje se jméno objektu z dat souboru

Určitě nechci váš systém jmen nabourat. A v žádném případě se nechci hádat. (I když si vzpomínám v práci z největších hádek vzešly ty nejlepší věci) Jen chci dát podnět k zamyšlení. Programátorská poučka: Dobrá analýza je 80% úspěchu.

Co se týče společného skladu, stejně si myslím, že by - již v této fázi vývoje - měl být. Vlákno do kterého dávate sve výtvory je rozsáhlé a mám li něco najít dost to trvá. Navíc je to uloženo různým způsobem, něco přímo, něco odkazem a obvykle několikrát. Opravdu si myslím, že první krok, který udělal TommPa9 by měl být následován dalším - seznam doplnit o downloady a to v zaručeně posledních verzích.

Jinak tvá snaha o co největší věrnost na tak malém obrázku je obdivuhodná a velmi záslužná. Smekám. Zkoušel jsem cosi kreslit - či spíš upravit existující obrázek (s nevalným úspěchem) a mám tedy představu co to obnáší.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2818
Poradi oznaceni - priznam se, ze me nikdy nenapadlo to radit jinak :-) proste napred provozovatel, pak typ a dalsi informace.  Do soucasnyho stavu jsme se dostali z ruznych mezistadii, kdy bud neco chybelo, nebo naopak prebyvalo ... a kdyz jsme hledali nejakou formu s jednoduchyma pravidlama, na tyhle sme se shodli. Nerikam ze je nejlepsi, vicemene to byla prvni, ktera splnila dany kriteria. Na stranu druhou se mi ji zrovna moc menit nechce, krome toho, ze ji mam takto zazitou, je tu problem s vymenou vozidel v rozjete hre.

Jinak zrovna provozovatel mi jako informace urcena detailistum moc neprijde, hlavne proto, ze je to neco, co zna kazdy, kdo nekdy vlakem jel. Ale to je jedno, dulezitejsi je jina vec - nevim jestli to tu uz zaznelo dostatecne jasne, ale neni plan zahltit depo zcela identickymi vozidly (jak graficky tak parametry) s pouze ruznymi nazvy! Pokud tam neni zmena ve vlastnostech ani v grafice, proste to nema smysl delat. Naopak (zvlast u tech vozidel, ktera nikdo z nas asi v provozu uz nepamatuje, treba momentalne tvorene zetky) ruzne varianty se snazim udelat i trochu jine graficky, jiny odstin, jinak resena brzdarska budka a tak podobne. Takze by nemela nastat situace, ze budou bez duvodu v depu dva identicke vozy pod ruznym nazvem.

Jednoznacnost ve hre - ono je to trosku jinak. Hre je uplne fuk, jaky nazev ma ktery .pak soubor. Pri spusteni hry proste prosmejdi prislusny adresar a vse *.pak se pokousi nacist. Pokud je jedno vozidlo v ruznych souborech (omylem) nekolikrat, zobrazi se v depu vicekrat, ale hra jednotlive verze nedokaze rozlisit, proste je povazuje za jeden typ. S prekladovym souborem jsem zatim nemel tu cest, pro nasi tvorbu by mel smysl snad jedine v pripade SK mutace. Kazdopadne nema smysl ho resit driv, nez bude hotovo vse ostatni.

Spolecny sklad ... mno, ja problem vidim treba v tom, ze se na zaklade ruznych podnetu prubezne vracim k jiz "hotovym" dilkum, ze kterych se timto stavaji "jeste vice hotova", ale tezko rict, na jak dlouho jim toto oznaceni zustane. Nekdy se jedna o opravu chyb (at uz grafickych nebo datovych), jindy menim usporadani jiz hotoveho (rozdeleni puvodne jednoho velkeho baliko na nekolik malych nebo zmena systemu grafiky pulenych vozu). Diky tomuto "vyvoji za pochodu" je to celkove docela chaoticke, korunu tomu dodava kresleni napreskacku, podle moji nalady nebo konkretniho prani nejakeho hrace. A chapu, ze pro cloveka, co si chce sosnout vsechno najednou, to je docela orisek, na stranu druhou si nedovedu predstavit, ze bych po nahrati kazde modifikace na web mel jeste nekde prepisovat, co je tam noveho a ze kdy je posledni verze. Ono to tak sice nevypada, ale z osobnich vozidel mam v tuhle chvili pripraveno k pouziti cca tretinu ze zamysleneho rozsahu, u nakladnich rekneme desetinu. A jak uz bylo naznaceno, nemam ani jednu vetsi skupinu ve stavu, kdy bych dokazal rict "tak, to bychom meli, ted tomu udelat nejakou prezentaci a hodit to vsechno na web". Finalni verzi si (asi trochu naivne) predstavuji zhruba jako na tomto foru.

Snah o udrzeni prehledu behem vyvoje tu uz nekolik bylo. Dokud tvoril hlavne TommPa9, bylo to v pohode a stacilo k tomu v podstate tohle vlakno. Postupne ale doslo k zneprehledneni, protoze zde neslo jen o predstavovani hotoveho, ale i o obecnou diskusi. Tak bylo zalozeno dalsi vlakno http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg12752#msg12752 ... ale ani tam to uz neni zrovna prehledne, proto TommPa9 zacal pracovat na seznamu. Ktery v tuhle chvili slouzi spis tvurcum, aby bylo vubec jasne, co uz je a na co se ceka.

Tim nechci nijak shazovat snahu o zprehledneni, jen ten chaos vnimam jako naprosto prirozenou soucast tvorby... a jakakoliv snaha ho v tehle fazi korigovat mi prijde jako pomerne vyrazne plytvani energii, kterou se snazim soustredit spis na sber informaci a jejich trideni na uzitecne do hry a nepodstatne :-)

Mimochodem, na webu je ke stazeni aktualizovana verze zetky s doplnenim dalsich dvou pivaku. Datove to zatim neni uplne OK, ale to prijde :)




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2819
Poradi oznaceni
chcete-li to tak jak to je, budu to respektovat. NIC jsem z názvu nechtěl vypustit, jen změnit pořadí.

Jednoznacnost ve hre
samozřejmě, že hře je jedno, jak se pak jmenuje. Ale nemohou být dva paky téhož jména. A to co vidí hráč jako název vozidla je buď text ze souboru cz.tab (pokud v něm existije dvojice řádků jméno_objektu ~ název) nebo jméno_objektu. Pomocí cz.tab může mít několik vozidel stejný název, např. Tatra 111 a to, že jedna je zelená, druhá modrá vidí uživatel na obrázku v depu. Jména objektů ovšem různá být musí
Změní-li se název objektu a nové vozidlo má nahradit to původní, pak by to měl vyřešit soubor compat.tab. Mé pokusy ale zatím byly neúspěšné.

K modifikaci cz.tab a compat.tab. Modifikace těchto souborů se mi zdá velmi elegantním řešením, ale je tu problém: dnes instalujeme addony prostým nahráním paku do adresáře pak128. Při použití zápisů i do obou zmíněných souborů je situace složitější - asi by byl potřeba nějaký instalační program. To ale teď neřešmě, mějme jen tuto možnost na paměti. Až uzraje čas mohu ho napsat.


Spolecny sklad

Jsem si plně vědom, že hlídání verzí, zejména ve stadiu vývoje, autory zatěžuje, otravuje a nebaví. Službu přesunu "hotových" věcí na jedno místo nabízím dělat sám. Pro vás by se nic nezměnilo. Info mohu čerpat z příslušného vlákna. Potřebuju k tomu jen váš souhlas a depozitář vytvořím a budu udržovat. Včetně poznámek o změnách, které se objeví ve föru. Pokud budu mít tento souhlas, udělám nějaký pokus a řeknete-li, že takto ne, nechám toho. Myslel jsem, že by se k tomu hodily stránky www.simutrans.cz, které jsou nevyužité. Jinak bych založil nějaké jiné úložiště na nějakém freehostingu.

a ještě k názvům
doporučuji nepoužívat diakritiku (ěščř atd), nepoužívat mezeru (nahradit podtržítkem _). Různé pomocné programy (PakHelper, Pak builder) s tím mají problémy. S diakritikou ostatně i samotná hra.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2820
Poradi oznaceni - jakou mas predstavu, ze by bylo vhodnejsi to poradi?

Jednoznacnost - v soucasnosti je vse ulehcene, origo pak je rozpitvan do jednotlivych souboru, takze neni problem (skoro) "kolidujici" vozidlo z origo sady vymazat prostym odstranenim prislusneho .pak souboru. Takto to provozuju od zacatku tvorby a nebyl s tim problem, proto mi pripadalo zbytecne to resit s pomoci dalsich doplnkovych souboru, jako je prekladovy soubor a podobne.

Spolecny sklad - myslenku samosebou schvaluju, ale nevim, jak zarucit, aby behem vyvoje byly vzdy na webu aktualni verze, zvlast pokud spravu toho skladu ma na starosti nekdo jiny, nez kdo to tvori.

Diakritika a podobne - v nazvech souboru muze delat problem cokoliv, co vybocuje ze zasad MS-DOSu. Problemy kupodivu nedelaji tecky. V nazvech vozidel je to uz volnejsi, tam muze byt temer cokoliv, ale diakritiku taky doporucuju radsi nepouzivat.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2821
Počítejte s tím, že uživatel je magor. Žádné mazání a nahrazování souborů. Buď budete mít kompletní balíček, nebo si skoro nikdo nezahraje.

Jakmile dokodrcám 128 do použitelného volného stadia, můžete z fleku udělat vlastní modifikaci.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2822
VS > ja to myslel trochu jinak. Pocitam treba s tim, ze se nam povede udelat prakticky kompletni vozovou zakladnu pro automobilovy, vlakovy a snad i tramvajovy provoz. To ale neni vsecko, takze zatimco vozidla muzem teoreticky pouzivat jen svoje, dalsi pro hru nutne veci bych si dovolil vypujcit z origo sady ... do doby, nez budou vlastni nahrady. To same plati treba pro budovy (jejichz pestrost v zakladni sade me neprestava udivovat).

A pro to vypujcovani se docela hodi system, kdy jsou jednotlive .pak soubory samostatne. V tom pripade totiz neni potreba pri seskupovani baliku nejak slozite cokoliv cimkoliv nahrazovat; staci jen vzit svoji zakladnu a dosypat ji origo sadou. Otazkou jen zustava, jak je to s autorstvim - jestli je takovyto postup oficialne povolen, nebo ne. Podle me by v tom nemel byt problem, pokud se do "vypujcenych" vozidel nebude zasahovat...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2823
VS-> s magorem se počítá. Proto zmínka o instalačním programu. Nějaká vzdálená budoucnost

SIM-> info pořadí dle mé představy (pro vozidla):
1. druh/náklad - např. wagon-steel nebo bus-post nebo car-wood nebo tram nebo loco-s (parní, steam lokomotiva) apod
2. výrobce/typ - např rada_Z  nebo Skoda 706 nebo CKD_KT8D5
(2a u částí vícečlánkového vozidla soupravy označení části - např 1 nebo predek nebo vuz_2 apod.
3. varianta/provozovatel - např CSD nebo HC Plzen nebo zelena nebo s_brzd_budkou apod

jednotlivé části oddělovat tečkou (tečka vadí jen u jmen obrázků, neb tečkou se odděluje umístění "subobrázku" v dat

pak soubor by pak měl předřazeno slovo vehicle

Sklad. Záruka je jen a jen na správci skladu. Alespoň v první fázi dokud nebude možný upload). Jako případný správce mohu zaručit pouze to, že mimo dovolených a tak budu každý den (až na vyjímky) sledovat odkazy na föru. Nový archiv v depozitáři vždy označím číslem verze (asi datum zveřejnění) a popisem změn pokud budou v diskusi na fóru. Archiv bude tak, jak jej dodáte. Starší verze zůstanou rovněž zachovány ke stažení pro případ potřeby (můžeme to omezit třeba na 3 poslední)

Jak říkám, potřebuji jen souhlas a udělám pokus. V této fázi se pro vás nic nezmění. I nadále se můžete se orientovat (pouze) v diskusním fóru.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2824
dalsi pro hru nutne veci bych si dovolil vypujcit z origo sady
(...)
Otazkou jen zustava, jak je to s autorstvim - jestli je takovyto postup oficialne povolen, nebo ne. Podle me by v tom nemel byt problem, pokud se do "vypujcenych" vozidel nebude zasahovat...

Já v tom takhle taky nevidím problém. Britský pak jsem taky pomohl nastartovat podloudnými dodávkami zdrojáků, s rolí inkubátoru jsem spokojen ;D

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2825
Já bych měl otázečku na Sima a TommPa9: Jak to bude s tím univerzálním spojením mezi silničními vozidly? Půjdeme do toho? A kdy to odstartuje? Jelikož bych chtěl o víkendu zase pokračovat na těch MANech. A ještě otázka pro TommPa9, mohl by tedy být ten můj MAN DHL přidán do seznamu CZpaku? Je to MAN TGX DHL a Kontejnerový poštovní návěs DHL.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2826
Do CZ paku ho přidám až bude oficiálně dořešenej neboj. Stačí říct HOTOVO a bude tam. Na zařazení čekají i Zetka (ty čekají i na dokončení) Já bych tu točnu asi nedělal i když by to bylo vhodný pro vývoj ale zase by to znamenalo udělat veřejnej seznam toho, co jde přiklepnout na točnu aby pak nebyl u točny problém že najednou něco nejde... Plácnu příklad já udělám kamion (je jedno jakej) a napojím ho na točnu. Ty uděláš kamion napojíš ho na točnu ale budeš muset vypsat všechny kamiony a co už byly před tím spojený točnou a zachovat jméno točny. Pak přijde někdo třetí, na něco zapomene a celej systém půjde do....

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2827
TommPa9 > prave naopak, tocna bude "bezprizorni", takze teoreticky pujde pripojit vsude, aniz by se muselo cokoliv vypisovat. Jenze ostatni vozidla budou mit bud svuj vlek, nebo nadefinovany jiny zpusob spojeni, takze za ne tocna pripojit nepujde...

Problem muze nastat ve chvili, kdy pujde za tocnu pripojit zavesne zarizeni koule ... no uvidime, vyzkousime. Kdyz nic jinyho, tak by z tohoto projektu mohly vzniknout aspon pudorysne sablony silnicnich vozidel :-)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2829
TommPa9 > presne tak.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2830
Mě se to líbá a řekl bych, že hodně

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2831
Tak bych hned začal s výzkumem:), já sám se zatím můžu věnovat jen kreslení a to nějakých 20 hodin čistého času týdně, doufám že se to nejbližší době změní... Sám jsem předpokládal že bych MANu (sedlový tahač) umožnil za sebe zařadit i malý návěs připojený přes "hák", ale pak jsem od toho upustil poněvadž má "vybranou" točnu, kvůli překrývání návěsu a vypadalo by to divně. Už jsem začal pracovat na verzi TGA 6x4 a plánuji "supertahače" nad 8 kol. Ale doufám že se začne pracovat na té univerzální točně co nejdřív;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2832
Kdyz to vezmu logicky, je nutne nasledujici poradi:

- analyza jiz hotovych vozidel ve hre (at uz z vlastni tvorby nebo z origo sady)
- stanoveni jednotnych meritek delky pro silnicni dopravu
- vytvoreni sablon (staci podlaha) pro tazna vozidla pro jednotlive delky ve hre
- vytvoreni jednotlivych variant tazneho zarizeni (zrejme jednotlivy .pak soubor pro kazdy typ tazneho zarizeni s nespecifikovanym razenim)
- vyzkouseni vsech variant spojeni na "prototypovych" vozidlech a overeni pozicovani
- doladeni stavajicich vozidel na nove sablony + volna tvorba

Je mi jasny, ze nejvetsi pakarna je ta teoreticka cast, tedy stanovovani sablon a prepocitavani pro ruzne delky... kdyz sem si to spojovaci zarizeni vymyslel, nechci to hazet na ostatni, rad v tom pomuzu. Trochu problem ale vidim v tom, ze na silnici jsem nedelal nic, takze nemam ani graficke podklady... proto uvitam jakekoliv graficke soubory hotovych vozidel (tedy jakychsi etalonu, ktere jsou v rozumnem a do budoucna udrzitelnem meritku) s popisem rozmeru skutecneho vozu, at je z ceho vychazet.

Tenhle tyden snad vyplivnu hotove zetky a pivaky, takze krome 830/831 a hospodovagonu si muzu hrat i s autickama :-)

btw, opet je na webu dalsi vyvojove stadium zetek, vcetne pomerne velkeho mnozstvi pivnich vagonu. Pivaky jsou od pivovaru Prazdroj, Budvar, Staropramen, Ferdinand. Marne shanim nejakou fotku (barevnou) pivovarskeho vozu Gambrinus, nevite nekdo o nejake, co by slouzila jako predloha? Pripadne, jake dalsi pivovary chcete mit ve hre zastoupeny? ... opet po predlozeni barevneho snimku neni problem vagon udelat. V podstate staci i slusna fotka modelu - treba Staropramen Smichov je vytvorem podle teto fotky:




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2833
Sim: Už několikrát jsem zde inzeroval mnou okopírovaný článek o pivovarských vozech. Sice v poněkud horší kvalitě (kvůli rychlosti) ale pořád čitelné a rozpoznatelné. Dokonce obsahuje seznam majitelů chladících vozů v Čs. Barevných fotografií existuje minimum, takže se můžeme orientovat jen podle zrenovovaných a modelových vozů.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2834
lubak91 > jestli jsem za nej nepodekoval driv, tak to ted napravuju, v podstate vse co v pivakach tvorim vychazi prave z nej. Bohuzel pro tvorbu jsou tam vsecky fotky cernobile, takze se snazim podklady shanet i jinde. Naopak je v nem velmi dobre popsan vyvoj oznacovani pivnich vagonu, diky kteremu budou moje vagony ve hre oznaceny tak, jak to bylo ve skutecnosti.

Jeste k druhemu odkazovanemu souboru - oznaceni typu... za nej samosebou taky dekuju, nicmene mam jeste doplnujici dotaz - v jakem casovem obdobi dany predpis platil?