Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555100 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2835
Atlas je z roku 1963, ale toto označení odpovídá celé III. epoše, tedy zhruba od konce války do poloviny 60tých let, tehdy nastoupilo dvanáctimístné mezinárodní označení UIC. Viděl jsem článeček o tomto označení, pokusím se ho naskenovat. Nejnovější označení je zřejmě velmi podrobně popsáno na internetu.

Edit: Koukal jsem že se tu už probíralo spojení elektrické a motorové lokomotivy (tzv. "Kočkopes", na trati 230 jezdil např. 210+708/742) pro obsluhu nezatrolejovaných kolejí při posunu. Napadlo mě když existují poloprůhledné vozy, jestli by nešlo udělat hybridní lokomotivu 218.028 která by se skládala z tradiční elektrické části o výkonu cca 800kW a z motorové části o výkonu cca 150kW (sám si ty hodnoty nepamatuji). Potom by šla udělat lokomotiva řady 718 "Hybrid", ale nevím jestli by to mělo význam půl loko motorový, půl akumulátorový... Taky nevím jestli nebyl nějaký problém s vjezdem elektrické lokomotivy na koleje bez proudu?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2836
to by nefungovalo...

jakmile má nějaké vozidlo elektrickou část, je elektrická část nadřazená jiným pohonům. takže třeba trolejbus s dieselovým pomocným motorem v simutransu nehrozí protože by sice jel pod dráty ale v momentě kdy by z nich sjel elektrická část se zaseká a nejede... tím pádem hybridní lokomotivy nejdou. jedinou možností jak to elegantně obejít je nakreslit jí jako elektrickou ale vybavit jí jenom nafťákem...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2837
Presne jak pise TommPa9, ja jen doplnim, ze by slo elektrickou cast udelat jako necinnou - treba by takhle sel udelat cityelefant ktery by se tahal kocourem po neelektrifikovane trati - v realu se takhle treba podival do Zlina. Ale stejne jako je to blbost v realu nasazovat do bezneho provozu v teto podobe, i ve hre je to ponekud krkolomne reseni...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2838
To je škoda, chtělo by to taky nějak pořešit... A ještě bych se chtěl zeptat jak je to s těmi úzkokolejkami? Kde se dají sehnat a co je zatím k dispozici? A jestli jsou někde k dispozici tažní koně pak128(nebo aspoň voli:) s vozy?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2839
Uzkokolejku bych zatim nechal byt, sice by to ve hre bylo pekne, ale nic se nema prehanet - zvlast dokud nemame jeste pokryty klasicky rozchod bych ji neresil.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2840
Budeš se divit ale koně jsou... Dělal je AVG a tuším že pozicí počítal jenom s provozem na silnici. Každopádně už se tady kdysi dávno řešilo, že v rozlišení 128x128 vypadají koně blbě když nekmitají nožičkama. Tuším že je někdo přirovnal k vycpaným... Nicméně není špatný nápad tenhle projekt otevřít... jenže bacha! koně jsou malinko přes všechny míry

KONĚ


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2842
Výborně, vidím že se tu profiluje další zkušený Simu-historik... jen tak dál!

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2843
Děkuji za ty koně. Sice vypadají jako něco mezi psem, kočkou a oslem, ale v takové velikosti není možné nijak zvlášť kouzlit. Před 20 stoletím by se daly použít jako univerzální dopravní prostředek. Od silnic přes tramvaje až k vlakům.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2844
Výborně, vidím že se tu profiluje další zkušený Simu-historik... jen tak dál!
Že by následek školní deformace? Jen mám dojem že z historie simutransu mi nikdo zápočet nedá i když...
Děkuji za ty koně. Sice vypadají jako něco mezi psem, kočkou a oslem, ale v takové velikosti není možné nijak zvlášť kouzlit. Před 20 stoletím by se daly použít jako univerzální dopravní prostředek. Od silnic přes tramvaje až k vlakům.
Tak ono čistě technicky by se možná dalo nějak si s nima pohrát aby se z těch nebohých zvířátek (podle tvého popisu by to byl slušnej živočišnej guláš :D ) vyklubal plnohodnotný pivovarský valach... například

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2845
No taky by mě zajímalo co by takový pár pivovarských valachů dokázal, takových 10t rychlostí 5-15km/h? Nebo by jsme si mohli vzít inspiraci u Hanibala a udělat tažného slona:) Teď mě napadlo, jak by to asi vypadalo kdyby se v simutransu zavedla taxislužba?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2846
No takový tágo... No mohlo by se to vyplatit... Náklady téměř 0 kapacita 2 lidi... Nutnost vybudovat=nakreslit zastávky taxislužby (stanice pro 1 člověka?), a k tomu všemu prťavý autíčko které půjde poznat jenom podle názvu ;) ale fantazii se meze nekladou takže pokud se na taxik cítíš proč ne! Já osobně jsem se kdysi pokoušel o Škodu 1203 jako mikrobus (krach) pak o Gaz 24 Volha (krach) nebo Fabii (KRACH ještě před začátkem kreslení-prostě mě to přešlo :D )... ale zkusit to můžeš ;)

Malinko se mi vybavilo před pár měsíci probírané "vozidlo" poštovní doručovatelka a poštovní doručovatelka na mopedu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2847
No chtělo by to zase zásah do hry, aby to tak nějak fungovalo. Prostě aby taxík vytáhl z cestujícího desetinásobné jízdné než normální dopravní prostředek, aby si cestující sám vybral cestu (bez jízdního plánu) a nakonec aby si to nemohl dovolit každý. S tím by se mohla zavést i rozdělení na třídy. Ale to je velmi nepravděpodobné že by se to provedlo.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2848
Snad uz predposledni vyvojova faze zetky je pripravena na testovani. Ke stazeni na stejnem miste: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.z.pak

Obsahuje vagony rady G/Z a Gb/Lp. Sosejte, testujte, pocitam ze jeste dodelam drobne graficke upravy a pustim ji oficialne do sveta.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2849
add KONĚ

mimo ty z "old-time-transport" existují kde je 2,4,6 zpřeží ještě jiné (taky od AVG). Tyto jsou jen dvojspřeží ale dají se řadit do "libovolné" délky.
Trochu jsem si nimi "hrál" a použil jsem vagon (aut. James) a jsou teď jako tramvaj-koňka.
Není to asi nejlépe napozicírované, ale dávám to v plen.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2850
Sim: Nemohl bys tady prosím detailněji zveřejnit tvůj "technologický postup" při výrobě vozidel do simutrans? Jaký program, jakou funkcí apod. Jelikož když to rozkresluji ručně, je to velmi pracné a časově namáhavé. Když se chci vrhnout na masovou výrobu tak mi asi nic jiného nezbyde. Jeden kamion je otázka cca 6-8 hodin, vagon 2-4 hodiny. Dat soubor mi už problémy nedělá ale pozicování je horší.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2851
lubak 91 > zakladni technologicky postup jsem tu nekde uz popisoval (zjednodusene receno najit nebo nakreslit obrazek pro traffic screensaver, vybrat z toho bocnici vagonu, zmensim bocnici na patricne rozmery a napasuju na sablonu nebo podobny vagon, pak uz zbyva doladit podvozky, cela a strechu, pokud jsou tam nejake odlisnosti od puvodniho vagonu), ale ne vzdy je to tak jednoduchy... takze tady je par postrehu:

- vzorovy obrazek lze pouzit prakticky jakykoliv, u fotek byva problem, ze jsou nekde nasvicene vic a jinde min nebo ze je fotka deformovana, takze je pro takove pripady nutne umet s nejakym pokrocilym grafickym editorem a zdroj grafickych dat si pripravit do pouzitelne podoby
- vlastni zmensovani bocnice vagonu provadim v irfanu, aby to nejak vypadalo, je potreba pouzivat "resample"; dale je potreba nemit zaskrtnuto "zanechat pomer stran". Pro bocnici rychlikoveho vozu z traffic scrensaveroveho obrazku beru vyrez od strechy smerem dolu 28 pixelu a vysku zmensuju na 10 pixelu; delka bocnice pak odpovida dane sablone, ted to nevim z hlavy.
- stinovani provadim hned po zmenseni, take v irfanu - celou bocnici po zmenseni prozenu skrz "upravit barvy CTRL+G" ... na nasvicenou stranu nastavim jas +40 a kontrast +50 oproti neutralni strane (tedy ciste bocni pohled), na zastinenou stranu davam -50 jas a kontrast nechavam.
- v malovani si otevru .png podobneho vagonu (nebo sablonu) a vyse popsane modifikovane varianty bocnice (podle typu vagonu tedy bud 3 nebo 6 obrazku) si vlozim do obrazku, kde nahradim podvozky, pripadne pokud uz mam v puvodnim souboru potrebne barvy na okna, muzu udelat i okna
- ve shades zkontroluju svitici pixely, doladim okna
- opet v malovani ted jiz hotove bocnice napasuju na jednotlive pohledy - vzdy zalezi na konkretni situaci, jaky presne zvolit postup. Zakladni jsou dva - bud mam u velike sady podobnych vozu predpripravenou strechu v nezesikmenem pohledu, pak jeste pred zesikmenim tuto strechu prilepim k bocnici a zesikmim to cele najednou. Nebo se jedna jen o par vagonu daneho tvaru, kde primo v sikmem pohledu vyberu bocnici se strechou,  "zrovnim" to, prelepim bocnici a zesikmim zpatky.
- zesikmeni v malovani je tusim CTRL+W, uplne spodni varianta a uhel je + nebo - 27 stupnu ... pozor! pri zesikmovani je nekdy potreba vzit jeste pruh jednoho pixelu "hned vedle", aby to zesikmilo spravne, nutno vyzkouset metodou pokus-omyl
- pak uz zbyva "jen" doladit cela a strechu, pokud je to nutne
- nasleduje kontrola ve shades, zda nekde neco nesviti, pak kontrola ve hre v razeni s ostatnimi vozy, jestli je spravne pozicovani ve vsech pohledech

- v nekterych pripadech (treba Komarek, Hydra) jsou rohy vozove skrine zakulacene/zesikmene, takze je potreba jeste ruzne "doposunovat" a dostinovat rohy aby nevypadaly tak hranate

- okynka oddilu pro lidi delam ve shades pomoci okynkovych barev, u sluzebnich vozu/oddilu, brzdarske budky, postovnich oddilu a podobne pouzivam pro odliseni "netmavnouci" sede odstiny. Vse ale zalezi na konkretnim pripade, nekdy to vypada blbe, takze toto pravidlo porusuju - treba Komarek je prikladem takoveho poruseni.

- pokud se jedna o osobni vagony s navalky (dnes vsechny bezne), vyuzivam z boku plnou velikost sablony a v ostatnich pohledech nechavam jakoby 1 pixel mezeru, u vagonu nakladnich a starsich osobnich dva krajni pixely bocniho pohledu zabiraji narazniky, v ostatnich pohledech nechavam 2 pixely mezeru ... dost blbe se to popisuje a vzdy je potreba pri tvorbe noveho typu vozu vyzkouset pozicovani ve vlaku jiz hotovych vagonu, aby to vypadalo realne.

- v pripade, ze se jedna o "nevlakova" kolejova vozidla, tedy takova, ktera se nespojuji s ostatnimi do vlaku (napriklad prvni motoraky v podobe kolejovych autobusu, nebo hypoteticky treba slapaci drezina) jsou pravidla o neco volnejsi, takze zustava pouze pravidlo "aby to na kolejich vypadalo dobre" :-)

- pokud se jedna o tvarove slozitejsi vozidla, je vse vyse uvedene pouzitelne jen s obtizemi, pripadne vubec. Takze treba otevrene vagonky daji cca 4x vic prace nez normalni (a to tam nepocitam tvorbu nakladu) a cisterny je lepsi kreslit pixel po pixelu :-(

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2852
Děkuji, ale vypadá to ještě zdlouhavěji než to celé udělat v malování. Rád bych se o to pokusil, ale co je ten irfan? To je nějaký freeware prográmek?

Edit: Aha, strejda Gůgl napověděl:) Jak se dostanu domů tak to vyzkouším. Ale tento víkend, ač je prodloužený, moc simutransu věnovat nebudu. Chci se trochu ještě projet po slovensku a německu.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2853
Malovani neumi rozume zmensovat ani menit odstiny, to mi prijde prave vhodnejsi delat v irfanu... info na http://irfanview.cz/

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2854
Já jsem vždycky měnil odstíny manuálně:D Ta 464.2 mi stojí na bočních pohledech, nevím jak to provézt s koly. A ten chlaďák La zas na stínu. Takže těm by mohl irfan pomoci. A uděláš taky nějaké obyčejné chlaďáky na mražené zboží? Ten La jsem situoval do let 1960-1990, takže nějaké dřeváky do roku 1960 a nějakej moderní od 1990 a máme celé spektrum od začátku století až do současnosti.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2855
lubak > jestli je problem jen v tom stinovani, hod sem soucasnou grafickou podobu a uvidime, co s tim. Co se "nepivnich" chladaku tyka, chci je resit samostatne, preci jen je to uz takhle docela pocetna skupinka vagonu. Dalsim duvodem je pomerne dost materialu o pivnich vozech, ale o "masovych" chladacich vim skoro prd :-(

Timto zaroven prosim o sosnuti a vyzkouseni, pripadne nahlaseni problemu. Popis a stahovaci linky jsou zde: http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg33194#msg33194

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2856
Pokusím se něco vyštrachat. Něco je na parostroji, viz: http://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/chladici_vozy/vyvoj_chlad_vozu_1.php3. Doplním technické údaje a nákres.

Jubilejní 1000. odpověď;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2857
Ještě k malování. Když si vzpomenu na svoje začátky, jak jsem seděl a maloval a nevěděl. Jak jsem zkusil nakreslit RTOčko a ono místo kulatýho bylo placatý i přes hodiny kreslení co jsem na něm utopil... Jasně kreslit pixel po pixelu je dřina, řehole a kdo ví co ještě...

Já třeba pracuju tak, že si celý vozidlo namaluju v barvách papouška. Každou tvarovou odlišnost jinou barvou (občas vypadjí luxusně když se na kapotě Tatry střídá zelená, růžová, fialová, modrá nebo žlutá). Zásada je když kreslím náklaďák nemůže to vypadat jako obrněnej transporter :D . V momentě kdy jsem s tvarem jakš takš spokojen (2-3 hod?) začnu si míchat odstíny barvy, kterou hodlám použít abych pak celé vozidlo během dalších dvou hodin nabarvil... pak zjistím že tam něco nesedí a přebarvuju znova a znova a znova až si řeknu že na to kašlu a pustím to do světa :D


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2858
Po dlouhé době dávám k dispozici prototypovou verzi lokomotivy T200.2 a mrazícího vozu La. Tak zkoušejte:D

Edit: K nakouknutí jsem přidal aktuální stav 464.2. Jak je patrno, je hotova cca z 70%. Čeká už se jen na to nejhorší, aby si byla podobná čelem.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2859
Shodou nahod jsem si akorat hral se stinovanim La, kdyz se tu objevilo zverejneni hotoveho vozu :D

... takze aspon tady jen ukazka toho, jak to "vyslo me" :



Ta moje verze mi prijde vic kontrastni, coz muze byt u takhle svetlejsich odstinu klidne na skodu. Takze pokud mam hodnotit dojem z hotoveho La ve hre, tak je jednoznacne pozitivni.

Co se tyka prumyslove lokomotivy, v nekterych smerech tam nesedi pohledy tak, jak bych ocekaval - pokud jede vlak doprava dolu, je to OK, jakmile jede jen doprava, je masinka podle me moc nizko. Ve smeru doprava nahoru to nedokazu posoudit, doleva nahoru se zda vse v poradku. Naopak doleva a doleva dolu to zase vypada, ze je to o pixel niz, nez by melo byt.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2860
No ona skoro hladí "břuchem" koleje. Je posazená extrémně nízko, aby obsluhující personál mohl jednoduše chodit ze stanoviště házet výhybky. Tady je něco málo o ní, ale v angličtině http://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Kleinlokomotive_Cl****_II, nebo v němčině http://de.wikipedia.org/wiki/DRG_Kleinlokomotive_Leistungsgruppe_II.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2861
Ja to myslel trosku jinak... pokud je v jednom pohledu na kolejich jako bezna masina a v jinem si hraje na zehlicku, tak to nejde dohromady, at je realita jakakoliv. Ja to posuzoval z hlediska normalni masiny, takze je mozne, ze vse je opacne - tedy ze ty pohledy co povazuji za spravne jsou moc vysoko a ty co mi prijdou nizke jsou spravne.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2862
Paneláky

Typicky české paneláky jsem objevil v japonských addons
Zde jsou:

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2863
Sim: Jak jsem to usazoval na šablonu, tak jsem se snažil držet nárazníků. Pokusím se to tedy trošku upravit. A zkusím dodělat tu 464.2.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2864
lubak > promitni si do jednotlivych pohledu horni stenu kolejnice tak jako to mam v sablonach tady http://forum.simutrans.com/index.php?topic=553.msg26032#msg26032 ... pak to tam bude poznat

jinak jeste k te masince, je tam hodne "nadhodnocenej" prevod. Aby to odpovidalo realite, pro diesel s manualnim razenim kvaltu tam vychazi 1 (tedy v .dat souboru hodnota 100), pro prenos sily pomoci hydrauliky jsme tam davali cca 1,05 a pro elektricky prenos vykonu az 1,3 ... na wiki popisujou vsechny tri moznosti prenosu, tak vyber tu spravnou.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2865
No já jsem ho trochu "nadhodnotil", poněvadž jsem moc nevěřil výkonu 82kW. Ale jelikož byla verze se 150 ks, trochu ji přetvořím a dám výkon 111kW a převod 1.

A jak jsem psal dříve je to spíš mašinka pro zasmání, pro krátké přetahy 2-3 vozů.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2866
lubak > to by mohlo klapnout, pouzitelny to bude a realny taky :-) ... a ohledne "pro zasmani" ... zrovna nize zminovane vagony rady Ut bude tahat jako diva :-)

Ja jsem si trosku hral s "uhlakama" a vytvoril jsem herni verzi vozu CSD Ut:


Ke stazeni zde: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.ut.pak

zatim je to ve stadiu prototypu ze dvou duvodu - nemam overene vsechny varianty nakladu ve hre - takze kdokoliv najde nejakou grafickou chybu, prosim hlasit! ... no a druhy problem je s hodnotami - jeho nastupce Vut ma ve hre rychlost 60, nosnost 20 a vlastni hmotnost 10 ... tak jsem si rikal, ze logicky nastavim podobne hodnoty jako maji vagony rady Z ... 50 rychlost, 13 nosnost a vlastni hmotnost 6 ... a uz jsem byl skoro spokojenej, kdybych nenarazil na tuto stranku http://www.modellode.websnadno.cz/Lokomotivy_a_vagony__okupace.html ... kde se mimo jine pise:
Pro dopravu uhlí byly používány zejména dvounápravové vyso­kostěnné otevřené nákladní vozy řady Ut. Měly rozvor náprav 4 m, ložnou plochu skříně 18,6 m2 a výšku bočnic 1,4 m. Délka přes nárazníky činila 9,03 m. Vůz mo­hl být zatížen jednadvaceti tunami nákladu, přičemž hmotnost naloženého vozu dosahovala 30 t.

Takze pokud bych se mel ridit timto clankem, vyjde mi nosnost 21 tun u Ut jeste vyssi, nez ma nastupce Vut ... jak to poresit? Nechat u Ut umyslne nosnost snizenou?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2867
No oni existuji různé normy zatížení, a nosnosti tratě. Existují traťové třídy A-D, s nosností 14-22,5t na nápravu. Pak se ještě rozdělují na podkategorie s nosností na běžný metr kolejnic. Takže můžeme s maximální povolenou hmotností 22,5t/n dostat 45t na jeden vůz od kterého odečteme hmotnost vozu. Sice je 22,5t/n povoleno jen na koridorech a nejdůležitějších tratích, ale tak to snad rozebírat nebudem;) Například britská lokomotiva z dodávek UNNRA která u nás jezdila pod číslem 459.0 měla nápravovou hmotnost 19t, která činila značné provozní těžkosti, jelikož mohla jen na určené, upravené koleje. Takže s těmi uhláky, dvounápravové vozy mají to omezení, že nemohou překročit hmotnost těch 28-45t, podle trati, které se pohybují. Například u toho chlaďáku La, jsem dal nosnost 30 tun, +33t hmotnosti vozu se to rovná 64t, což je 16t/n. Nechtěl jsem to přehánět, protože doporučená ložná hmotnost byla cca 31t a ložná plocha 32m2. Je pravda že tratí s nosností 22,5t/n není moc, ale když to kolejím v simutrans neublíží;) Možná by bylo lepší, kdyby se normy zatížení s časem zvyšovaly. Začínalo by se u vozů z počátku století na třídě A (tj. 14t/n) a končilo v současnosti s normou D (tj. 22,5t/n). Samozřejmě v rusku musí mít všechno větší, vyšší, delší, těžší,... A proto se tam nápravová hmotnost pohybuje snad až 30t/n. Avšak také tam jezdí vlaky o hmotnostech až 10000t a tažených někdy až 8smi lokomotivami o celkovém výkonu přes 15000kW. A v číně nevadí když se táhne 20000t. Ale odtud si asi inspiraci brát nebudem;)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2868
A jak to zatím vypadá s těmi šablonami na kamiony a spojovací zařízení? Mám v plánu až bude víc času pokračovat v těch MANech, teď jsem začal pracovat na MAN TGX V8 kabina XXL, který bude asi opravdovým králem silnic. Má výkon 500kW, a s tou rychlostí nevím, dal jsem mu 150km/h, i když myslím že kamiony mají povoleno jen 90km/h a pak zasahuje omezovač. Ale bude to jedno z nejrychlejších silničních vozidel. (teda jestli někdo neudělá poštovní porsche o 200km/h:) Ono i těch 200km/h na dálnici se zdá málo, když si představíme že bysme udělaly taxíky pro max. 4 osoby, nebo takových 10 balíků pošty které by uháněly přes 300km/h.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2869
No takhle:

prakticky by se zachovala současná šablona, psaly by se tabulkové délky návěsů a tahačů.
spojovací zařízení by nemělo žádný grafický vzhled a délku 0. Tím by se jakoby vtěsnalo do čepu... Takže když se to vezme kolem a kolem jde jenom o dvě věci:

a) zapakovat tažné zařízení
b) zadat ho do dat souborů existujících vozidel
a pro mě platí i c) napasovat starší, nevyrovnané kamiony do šablony