Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)
Reply #2867 –
No oni existuji různé normy zatížení, a nosnosti tratě. Existují traťové třídy A-D, s nosností 14-22,5t na nápravu. Pak se ještě rozdělují na podkategorie s nosností na běžný metr kolejnic. Takže můžeme s maximální povolenou hmotností 22,5t/n dostat 45t na jeden vůz od kterého odečteme hmotnost vozu. Sice je 22,5t/n povoleno jen na koridorech a nejdůležitějších tratích, ale tak to snad rozebírat nebudem;) Například britská lokomotiva z dodávek UNNRA která u nás jezdila pod číslem 459.0 měla nápravovou hmotnost 19t, která činila značné provozní těžkosti, jelikož mohla jen na určené, upravené koleje. Takže s těmi uhláky, dvounápravové vozy mají to omezení, že nemohou překročit hmotnost těch 28-45t, podle trati, které se pohybují. Například u toho chlaďáku La, jsem dal nosnost 30 tun, +33t hmotnosti vozu se to rovná 64t, což je 16t/n. Nechtěl jsem to přehánět, protože doporučená ložná hmotnost byla cca 31t a ložná plocha 32m2. Je pravda že tratí s nosností 22,5t/n není moc, ale když to kolejím v simutrans neublíží;) Možná by bylo lepší, kdyby se normy zatížení s časem zvyšovaly. Začínalo by se u vozů z počátku století na třídě A (tj. 14t/n) a končilo v současnosti s normou D (tj. 22,5t/n). Samozřejmě v rusku musí mít všechno větší, vyšší, delší, těžší,... A proto se tam nápravová hmotnost pohybuje snad až 30t/n. Avšak také tam jezdí vlaky o hmotnostech až 10000t a tažených někdy až 8smi lokomotivami o celkovém výkonu přes 15000kW. A v číně nevadí když se táhne 20000t. Ale odtud si asi inspiraci brát nebudem;)