Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555096 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2765
Ono s tou kapacitou je to problem. Bohuzel jednoznacne reseni neexistuje - bud budeme na nejake zbozi mit mensi kapacitu nez mame mit, nebo naopak bude vagon prelozeny. Tezko rict, co je lepsi... ja jsem zatim volil nejaky kompromis, dal jsem si prepocet 1 paleta = 1 tuna. A jako kapacitu jsem u kusoveho zbozi uvadel bud hmotnost nebo loznou plochu, podle toho, co je mensi. Pak to vychazi pro plasty, papir a mouku. Pro sklo a jidlo bude vagon prelozeny, pro ostatni kusove zasilky naopak nebude vyuzita realna kapacita. Nicmene mi to takhle prislo jako nejmensi zlo.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2767
Já jsem u Habbillnssů udělal kompromis tak, že jsem vozům Habbillns(s) udělal nosnost 46 palet (podle hmotnosti skla maximální možnou hmotnost na nápravu 22,5t [0,225MPa] doufám že jsem to přepočítal správně). A u Habbillns(s).135 nosnost 60 palet podle ložné plochy 60m2. Taky jsem jim dal 2 krát takové náklady. A jaká je vaše technologie "výroby" vozidel do Simutrans? Nejdřív vznikne velký model který najde odbytiště např. v Traffic Screensavru? Který se zmenší, zešikmí a upraví? Jestli ano tak jsem asi 100 let za opicema, jelikož všechno dělám rukou v malování, protože jsem se s gimpem nějak moc zatím neskamarádil. Ale asi budu muset, poněvadž na to v malování skoro nevidím:(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2768
Tak mam prvni verejny nastrel Zetky  http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.z.pak

V soucasnosti se jedna o dva vozy, maly a velky - rozdily jsou popsane tady. Udelal jsem verzi pro kusove zbozi (kapacita 13 a 17), pro obiloviny (17 a 21), postu (jen velky) a pro cement (kapacita 17 v provedeni Z i Zzv - zatim jsou oba graficky stejne, ve hre bude Zzv levnejsi na provoz ale o neco drazsi a tezsi). Vagony jsou ne zcela podle reality obarveny do modra a do zelena, o variante na cement se muzeme domnivat, ze seda barva zde mohla byt i realna.

Prosim, zkuste to ve hre, at vim, kde co jeste zmenit. V planu mam doladit grafickou podobu Zzv (na strechu prijdou plnici otvory, bocni dvere ale necham zavrene) a musim vymyslet, jake dat vozum oznaceni, abych je rozlisil ... to soucasne je docela katastrofa, vychazi z pracovniho oznaceni podkladu... pro ostrou verzi bych tam chtel bud dat rok uvedeni do provozu nebo nejake jine rozliseni.

Edit: ulozena nova verze, zmeneno oznaceni na "Z 1" a "Z" ... pokud budou dalsi verze, tak to muze byt "Z s brzdovou budkou" :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2769
lubak91> byl bys ochoten si jeste pohrat s tema habcosima a udelat verzi s kapacitou podle hmotnosti, ale s prepoctem 1 paleta=1 tuna?

Co se tyka tvorby, je to tak jak predpokladas - bud najdu obrazek do trafficu na webu, nebo si ho nakreslim. Pak zmensuju na bocnice, ztmavuju a zesvetluju kvuli stinovani. Dodelam okynka a zesikmuju, pak doladuju cela. Tedy tohle je obvykly postup... jenze obcas se stane, ze je potreba postupovat uplne jinak - typicky treba Komarek takhle udelat nesel, nevesly se mi tam okynka... pak to dopadlo na metodu pokus - omyl pixel po pixelu v malovani.

benpat> kontroloval jsem ten dlouhej polohytlak... a melo by to byt jak jsem rikal, na web jsem novou verzi hodil, ale nikde jsem to neavizoval... takze zkus sosnout a uvidis vehicle.vagon.bdbmsee.pak

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2770
No nosnost při přepočtu na 1 tunu by byla 4*22,5t-30t=60t, takže z toho nevidím žádné proudící výhody:-) U toho Zzv bych nechal barvu hnědou, možná trochu zašpinil od cementu. Ale nevím jak by se to dělalo, ani jak to vypadalo. Asi by to chtělo zase si pohrát s odstíny. A možná by bylo zajímavé, kdyby se u prázdného vozu nechali dveře otevřené, a byl vidět detail zařízení.

Edit: Teď mě napadla možná zajímavá myšlenka: Zetky by se daly použít i pro přepravu cestujících. Nespojujte si to prosím s transporty do koncentračních táborů, ani na frontu. Mám na mysli především sezónní přepravu, např. česačů chmele, cvičenci na spartakiádu (toto se dělo až do 60 let minulého století, možná déle, ale o tom si nejsem jistý). Vůz by mohl mít stále otevřené dveře s možností viditelných pasažérů, a mnohem nižší pořizovací a provozní náklady než standartní osobní vozy. Používaly by se např. k jednorázovému navýšení kapacity souprav pro odvoz "kvant" čekajících cestujících.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2771
Se zetkama pro prepravu lidi jsem taky pocital, ale zatim jsem neprisel na napad, jak to udelat. Lepe receno, otevreny dvere o sirce cca 3-4 pixely s naznacenim lidi si moc predstavit nedovedu, predpokladal jsem dvere zavrene s jinou barevnou modifikaci... otazkou zustava jakou, kdyz jsem zelenou pouzil na lehke zbozi, modrou na postu, hnedou na kusove zbozi, sedivou na cement... co nam jeste zbyva za teoreticky pouzitelne barvy? Myslim takove, ktere se aspon na nejakych uzavrenych dvounapravovych vozech nekdy vyskytly...

Podobny "problem" s viditelnosti zarizeni v otevrenych dverich je u Zzv ... nerikam ze to nejde, ale nevim, jak to udelat. Klidne zverejnim zdrojove obrazky, pokud se komukoliv bude chtit to tam dokreslit, muze si s tim pohrat :-)

V souvislosti se zetkama jsem na podvozkove platforme a4 postavil i dvounapravovy sluzebni vuz D http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.d.pak ... opet podle skutecneho vzoru http://www.vlaky.net/upload/galeria/003628/079942.jpg ... zatim ji poustim do testovaciho provozu, pocitam jeste s drobnymi zmenami - zejmena s oddelenim varianty rakousko-uherskych drah (bez rybiho oka), rychlost zrejme 50km/h a CSD (s rybim okem) a rychlosti 60km/h ... graficky se zrejme lisit prakticky nebudou.

Habbillns je ok, me netrklo, ze to vlastne je tech 60 metru ctverecnich a zaroven stejna hodnota na hmotnosti. Takze sorry za stupidni a zbytecnej dotaz.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2772
S těmi barvami bych to tak nepřeháněl, dřív byly téměř všechny zetky ve stejné barvě.  Dřív se také například cement nebo vápno vozily v krytých vozech v dřevěných sudech nebo pytlích. Obilí v pytlích v krytých vozech, speciální vozy pro přepravu obilnin se k nám dostaly až po válce jako kořistní od němců. Sláma (prostě lehké zboží) se vozila na nízkostěnných vozech s plachtou (asi by nebylo ideální dát nekrytou slámu aby na ní padaly jiskry z lokomotivy:-), ale to se řešilo ještě ochrannými vozy), ale taky se určitě vozila v krytých. A k těm pošťákům, mohu zase dodat podklady, stačí napsat řadu.

Edit: Plánuji o víkendu ještě vydat ten vůz La, rychlost 120km/h, hmotnost 33t, 1960-1990, kapacita 31 palet mraženého zboží. Čeká jen na vystínování.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2773
way-object

Trochu jsem spolupracoval s Nemem na cestách, resp. doplňcích.

Problém:
Pokud máme pouliční osvětlení jako way-object, nelze jej postavit na silnici, která má trolejové vedení (pro trolejbusy). Na silnici s osvětlením stavba trolejového vedení "zruší" osvětlení. Rozdíl je pravděpodobně dán uvedením parametru own-waytype (má prioritu). Podobně se chovají patníky, protihlukové stěny či svodidla)

Při trolejovém vedení pro tramvaje je však situace jiná. Oba way-objecty (tedy lampy i el. vedení) lze postavit na jednom místě a dokonce nezáleží na pořadí stavby

Rozdíl je evidentně v parametru waytype. Když jsem změnil waytype na tram-track u trolejbusového vedení, začalo se chovat stejně jako tramvajové. Jenže je nelze postavit tam, kde nejsou koleje

Skoro by to chtělo vznést dotaz na autory Simutransu - proč je to rozdílné a zda se nejedná v případě waytype=road o chybu. Ani Nemo, ani já nevládneme angličtinou tak dobře, abychom to zvládli. Nechcete se toho někdo ujmout?

(testováno na lampách od Nema a elektrifikaci z pak128.britain)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2774
Ota > jestli to chapu spravne, bude problem v tom, ze trolejbusove draty maji (z hlediska hry) stejny statut jako osvetleni a pretahuji se o nej. Pokud je tomu tak, napada me pomerne snadne reseni, i kdyz je to mozna jen obchazeni problemu - vytvorit "trolejove vedeni zavesene na lampach verejneho osvetleni" ... proste druh trolejbusovych dratu, ktere v sobe uz osvetleni budou obsahovat.

Vagony Z - vcera jsem si s nimi dale hral a vysledky jsou nasledujici:
- zatim je vse jen u me v pocitaci, takze nesosejte novou verzi, na webu zatim neni
- u maleho zetka dvojvagon delat nebudu, vesmes stejne neni cim dlouhe vlaky tahat a nez zaprahat 4 parni masiny a za ne cpat dvojvagony, to mi prijde realnejsi takovou soupravu rozdelit na dva vlaky
- u velkeho zetka budou dvojvagony, uz je k dispozici Anton a ten uveze cely vlak dvojzetek s rychlosti kolem 40km/h
- trosku jsem si pohral s barvami, zelenou jsem udelal "vyblitejsi", u modre planuju to same a u sede verze se chci pokusit o zesvetleni
- modre "posta" provedeni asi zmenim na "spesniny" .. nebo tusi nekdo, jak oznacovat zavazadlove vagony za prvni republiky? ... ono mozna bude stacit oznaceni "zavazadlovy vuz"
- provedeni pro prepravu lidi jsem zkusil udelat s otevrenymi dvermi. Jako realne mi vychazi bud varianta prazdneho vozu se zavrenymi dvermi a plneho vozu s otevrenymi dvermi s lidmi uvnitr, pripadne i varianta prazdneho vozu s otevrenymi dvermi bez lidi a plneho s lidmi. Sice zatim nevim, jak lidi nakreslit, ale vetsi problem vidim v oznaceni - nejrozumejsi mi zatim pripada "vuz pro prepravu vojaku", "vojensky vuz pro prepravu lidi", "posilovy vuz pro prepravu cestujicich" nebo "nouzovy vuz pro cestujici" ... oznaceni "dobytcak" mi neprijde zrovna vhodne, i kdyz je kazdemu jasne, o co jde. Nekde jsem nasel, ze se tyto vagony oznacovaly jako fakultaltivni, ale to nemam overene a take prepokladam, ze malokdo bude vedet, o co vlastne jde.
- v modelovem svete "tetecek" je na zaklade zetka postaveno i nekolik chladicich, prevazne pivnich vagonu. Predpokladam, ze v realu se chladici vagon ot bezneho zetka lisil hlavne zvysenou izolaci a prostorem pro na led, nicmene vsechny pivni vagony jsem vzdy v realu videl s brzdarskou budkou. Naopak v TTcku se tyhle vagony vyskytuji vzdy bez brzdarske budky.... je to zjednoduseni modelu, nebo i v realu se vyskytovaly pivaky se skrini Z bez brzdove budky? ... lepe receno, mam delat i pivni variantu zetka bez budky?
- variantu zetka s brzdarskou budkou chci delat az nakonec a zrejme bude jen u male varianty vozu, takze z ni pak pivni chladak pujde udelat jen prebarvenim.
- u pivnich vozu bude ve hre tak trosku rozpor v zarazeni - budou to chladici vozy, ale nebudou zarazeny mezi mrazaky, nybrz mezi vozy pro paletovane zasilky, aby v nich bylo mozne vozit pivo. Jinak to ale asi udelat nepujde, takze kdo bude chtit, muze v nich vozit plasty.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2775
Sim > ano, toto řešení nás taky napadlo, ale prozatím jsme jej odložili. Je to - jak říkáš obcházení problému. Ve hře pak bude několik typů elekktrifikace a to čistá, s patníky, s lampami (třeba i několik typů lamp), se svodidly, atd. - případně další kombinace: trakce + lampy + protihluk. stěna.
Stále hledáme "čistší" řešení, protože u tramvajové trakce tento problém není.

Jiný typ obcházení problému (na který jsem narazil např. v japan protihlukových stěnách) je ten, že protihlukové stěny mají nastaveno own-waytype=electrified-track. Bariery tak zajišťují elektrifikaci a trolejbusy kolem nich projíždí bez drátů. To od nich není pěkné.

Ani třetí, způsob řešení -lampy, patníky, atd jsou součástí silnice není dobrý. Lampy se pak chovají jako "namalované" na silnici a vozidla jezdí přes ně Takže je lze použít jen na vzdálenější straně silnice (cs cesty od Nema)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2776
No můžu naskenovat informace o pivovarských vozech, ale upozorňuji že ty dřevěné skončily na začátku 60 let, po příchodu východoněmeckých plecháčů. A tu zetku bych nazval například „ČSD Z pro přepravu osob”. A ještě malikočkost, zetka je ženského rodu, stejně jako rajka, wapka apod. ten zetka zní poněkud divně, jelikož se tak jmenuje jeden spolužák který s těmito vozy nemá nic společného:-) A brzdařská budka byla pro brzdaře obsluhujícího ruční vřetenovou brzdu, když byl vůz vybaven sací, nebo tlakovou brzdou, brzdaře nepotřeboval. Byly také vozy jen s průběžným potrubím bez brzdy, nebo s brzdařskou plošinou bez budky.

Edit: Nejsem si úplně jistý, ale myslím že se u nás pošta před válkou v zetkách nevozila, on byl skoro na každém osobním vlaku poštovní nebo služební vůz, a se spěšninami stejně, buď se vozily ve služebních vozech, nebo v obyčejné zetce. Němci měli speciální dvojvozy složené z krytého vozu s okénky, a služebního vozu. Oba byly spolu spojeny přechodem krytým přechodovým měchem. Nebo byly složeny ze dvou stejných vozů. Používaly se i u nás, hodím sem skin.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2777
Ota > ja si tim nejsem jistej, ale mam dojem, ze tramvajova trat ma svoje specifika, ktera jsou nekdy docela kuriozni (ve srovnani a v kombinaci s ostatnimi objekty ve hre):
- pricne krizeni tramvajove trate nepostavi zavory, coz je logicke... ale jizda tramvaje nevylucuje zaroven jizdu autobusu, takze dochazi k pruniku hmoty
- tramvajovou trat lze napojit na zeleznicni, vlaky lze diky tomu provozovat na tramvajovych kolejich a tramvaje na vlakovych, pozice nesedi o cca 3 pixely. Uz si nevybavim jak je to s umistovanim dep.
- tramvajova trat postavena na silnici potrebuje autobusovou zastavku, pokud je mimo silnici, potrebuje vlakovou
- v tramvajovem kolejisti je mozne pouzivat vsechny zeleznicni navestidla
- pokud postavim zeleznicni trat na 65km/h a chci ji prestavet na 110km/h, jednoduse ji "pretahnu" rychlejsi trati. Pokud to same chci udelat na tramvajove trati na silnici (zvyseni rychlosti z 50 na 80km/h), nejde to - musim napred trat pro rychlost 50km/h odstranit

tolik moje "tramvajove" postrehy ... ja vim, nijak moc to nepomuze pri hledani spravne cesty s elektrifikaci trolejbusu, jen me nekdy zarazilo, ze se to chova trochu jinak, nez by clovek cekal.

lubak91 > zetka "pro prepravu osob" me nenapadla a je jednoznacne mnohem lepsi, nez moje napady. Diky.
Sklonovani "zetka" ... bud na to koukam jako na zensky rod (oznaceni ta zetka) nebo na stredni (to zetko, tak nejak jako to pismenko Z) ... jestli sem to nekde psal ciste v muzskem rode, je to bud preklep nebo zatmeni mozku pri psani :-D

Jeste k oznaceni ... kdy presne se prechazelo oficialne z drah rakousko uherska na CSD? Predpokladam, ze pokud je nejaky vuz provozovan zejmena pred prvni svetovou, bylo by vhodnejsi ho oznacovat spis jako kkStB ... tusim ze prelom ve znaceni nastal 1924/1925. Zaroven s tim zakonite muselo dojit i ke zmene oznacovani vozu, takze treba Z byly pred tim zrejme G (aspon si to myslim), pivaky CSD Lp byly pred tim oznaceny jako Gb ... v tehle souvislosti me napada dalsi vec ... zatimco u osobnich vozu je na webu k nalezeni nekolik stranek s popisem pismenkoveho znaceni v ruznych obdobich (treba vagonweb), u nakladnich vozu se mi takovou tabulku najit nepovedlo... nevis o necem?

Za popis pivaku dekuju, minimalne to bude znamenat ze zkusim i od zetka pripravit svetle sedou az bilou variantu.

Varianta postovniho zetka me napadla automaticky v pripade, co jsem se zkusil podivat na modrou variantu. Automaticky se mi vybavil postovni vuz. Mas pravdu v tom, ze sluzebnich nebo postovnich vozu podle reality z te doby je vcelku dost, takze zatim vse nasvedcuje tomu, ze zelenou verzi pouziju pro lidi a modrou pro lehke zbozi.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2778
ČSD vznikly s republikou v roce 1918, označení lokomotiv zůstalo do roku 1925 staré, poté přišlo označování podle systému ing. Kryšpína (u nových vozidel snad už od roku 1921). Ono v té době bylo ještě několik soukromých společností. A u toho označení nákladních vozů z hlavy nevím, zkusím zjistit.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2779
Oka, dik za vysvetleni. Ja jsem se mezitim (v clanku na parostroji) docetl i par dalsich veci o pivnich chladicich vozech, mimo jine to, ze vlastne vsechny byly dodavany primo pivovarum. Takze misto oznaceni "CSD Lp (chladici vuz na prepravu piva)" tam zrejme bude neco jako "Pilsner Urquell Lp (chladici vuz na prepravu piva)" ... navic tech typu, co se prubezne dodavaly, bylo pomerne dost a byly na zakazku jednotlivych pivovaru, takze se nebude mozne striktne drzet historickych pramenu (tim lip, proste to napasuju na Z a bude to :-D).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2780
Ano, vozy byly pivovarů, ale určitě měly vyznačeného dopravce. Tedy by nebyl žádný hyenismus označit ho „ČSD Lp Prazdroj, vůz pro přepravu piva”. Ten „vůz pro přepravu piva” by tam možná být nemusel.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2781
Ja to myslel trosku jinak ... ze bych se tim totiz vyhnul ne zcela presnemu oznaceni provozovatele drahy pred vznikem CSD ... zatimco pivovary vim ze byly, tak o drahach v te dobe vim podstatne min

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2782
way-object  - lampy, neboli veřejné osvětlení
Díky Otovi se mi povedlo vytvořit uliční lampy (sehnal patřičný dat soubor) aniž by elektrifikovali cestu. Každopádně jdou použít jen tak jak již zde bylo napsáno a proto si pohrávám s myšlenkou vyrobit tram. a tolej. vedení s osvětlením na sloupech. Ostatně se to tak i dělá, proč stavět dva sloupy vedle sebe když stačí jeden, že? Samostatné lampy vč. poupravených cest dám samozřejmě na web. první balíček by tam mohl být tak do týdne a následovat budou svodidla pro dálnice a potom možná i samostatné patníky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2783
Ano společností bylo před válkou víc, např. StEG, ÖNWB, KFNB, KBD, ÖLEG, ATEG...atp. Ale takový „Schwarzenberský knížecí pivovar v Třeboni Lp”, Měšťanský pivovar v Českých Budějovicích Lp,... Podle mého názoru by nebylo špatné vše před ČSD označovat K.K.St.B. A jaké vozy jezdily kupříkladu na severní spojovací dráze nám může být ukradené:-)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2784
lubak > ja to tak asi nakonec udelam... proste to bude kkStB, pak CSD, pak CD/ZSR a pak pripadne dalsi deleni na osobni nakladni. Nicmene u specifickych vozidel - podobne jako v soucasnosti u soukromniku - to tam asi uvadet budu, u tech pivaku se tim treba povede rozlisit jednotlive pivovary (otazkou je, zda logo bude na tech par pixelech citelne), podobne jako treba modre rybaky Ci byly dodany OZVD ... a tak dal.

Nemo > supr, uz se tesim, nicmene me napada, jak to vlastne s tema lampama bude... predpokladam, ze jsou jen na okrasu, ale pritom neco stoji na porizeni i provoz... nebo je to jinak?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2785
Nemo, Ota >> Chování hry mi připadá naprosto logické. Tak jako nejde na jednom místě postavit dva druhy kolejí nebo silnic přes sebe, tak nejde zároveň víc druhů "nadstavby" pro stejný druh cesty. Rozhodně nedojde k žádné změně, aspoň pokud nedojde k nějaké radikální změně pohledu klíčových lidí.

Řešení v rámci těchto omezení je poněkud... řekněme velmi obtížné. Silnice je jeden druh cesty a položením tramvajových kolejí se přidá další. To je ale taky jediná platná a možná kombinace cest na sobě. Tím pádem při jakékoliv akrobacii nejde mít víc než dvě věci.

Co se týká patníků, doporučil bych je vrazit přímo do silnice. S tou myšlenkou jsem si pohrával, je tam ještě kolem vozidel dost místa. Budou ale trošku dál od krajnice.

Jakékoliv jiné věci bych doporučil řešit jako kombinaci elektro+ostatní, protože jiné efekty z toho nedostanete a bez drátů by to byly věru divné trolejbusy...

Jestli nejsem úplně mimo, nadstavby silnice mohou mít i přední část - FrontImage. Ta je pak před vozidly.

Je mi to docela líto, že se to takhle musí blafovat, ale holt je to jednou tak, tak už s tím moc nenadělám.

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2786
Tak dalsi vyvojova faze zetky je pripravena na testovani. Ke stazeni na stejnem miste: http://sim.jawajizda.cz/ruzne/simutrans/vehicle.vagon.z.pak

kratky vagon ma zatim tri provedeni - lehke zbozi, lidi a kusove zbozi
dlouhy vagon je pripraven pro lidi, cement, kusove zbozi a lehke zbozi, pricemz lehke a kusove zbozi je pripraveno i jako dvojvagon; dale je na tomto zaklade postaven pivni chladak Lp a Zzv na cement, ktery je k dispozici i jako dvojvagon



takze sosejte a testujte

dalsi plany vypadaji nasledovne:
- variantu pro lidi udelat tak, aby byli v otevrenych dverich cestujici videt
- na malou i velkou verzi vagonu napasovat brzdarskou budku
- pripravit ruzne varianty pivnich vagonu podle skutecnych pivovaru (snad to na tech par pixelech bude videt)

Edit: verze s budkou pridany, prvni verze pivniho vagonu je z Prazdroje

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2787
VS > pravdu má, chlapec.
Řekl bych že to je směr kterým jsem se chtěl ubírat. Pakliže chci postavit elektrifikaci cesty tak může už být i s lampama že? No až začne zima tak se na to kouknu, zatím musí stačit to co je. Kompletní pak cest v momentální podobě dám k Xlivesovi na web počítám dnes nejpozději zítra  ;)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2788
nádstavba na cestách

VS >
asi jsi vystihl podstatu problému. Na každý objekt typu cesta lze přidat jen jeden way-objekt.

tram.kolej a silnice jsou vlastně 2 objekty typu cesta na sobě a každý z nich umožňuje přidat jeden doplněk. Takže lze přidat lampy (na silnici) a elektrifikaci (na koleje) současně. Předpokládám (i když jsem nezkoušel), že další doplněk (např. patníky) už přidat nepůjde.

Pokud je jen silnice, lze přidat jen lampy nebo elektrifikaci


Nemo >
zkus vyzkoušet FrontImage !! doplňky do silnice by byly lepší než do elektrifikace. Vyjímka: elektrifikace s osvětlením pokud budou lampy na stejných sloupech nebo na příčných drátech

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2789
Ota > s tou elektrifikací jsem to tak myslel
VS > nejsem si jistý jestli "road" umí již ze své podstaty rozlišovat front/back, ale vyzkouším to, pokud by to šlo, bylo by to moc dobré.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2790
Nemo> FrontImage umí myslím cesty i dráty, jenom u cest se možná použijí jen když jsou na pilířích (?)

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2791
Znova obtěžuji ;), nenašel by se někdo kdo by zjistil proč mi zase blbne můj výtvor? Nevím kde je problém, jelikož jsem to dělal podle šablony MB Actros DHL od TommPa9. Jestli je problém v umístění nebo někde jinde. A co mám napsat do dat souboru aby vozidlo jezdilo jen s určenými typy vozidel? Poněvadž mi návěs chce jezdit se všemi sedlovými tahači a sám se sebou, což já nechci.
Edit: Vyřešeno.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2792
lubak91 >>

1) "přiražení" návěsu ke kabině: v dat souboru pro truck dej length=10, příp. 12. Truck je však špatně (asi) pozicírován ve směru z pravého horního rohu do levého dolního. V zastávce se uřízne čumák

2) připojování. u trucku máš několikrát constraint[next][1] =.... Indexy musí být různé, začínat 0 a bez vynechávek. Dej to takto:
Constraint[Prev][0]=none
Constraint[Next][0]=Kontejnerový postovní návěs DHL
Constraint[Next][1]=Malý kontejnerový postovní návěs DHL
Constraint[Next][2]=Postovni naves DHL
Constraint[Next][3]=none   ... toto dovoluje, aby jel track i bez návěsu

u návěsu dej:
Constraint[Prev][0]=MAN TGX DHL
Constraint[Next][0]=none

případně (má-li být možnost připojit ještě malý navěs
[next][0]=malý naves
[next][1]=none

u malého návesu
[prev][0]=velky naves
[next][0]=none

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2793
Díky, hned to vyzkouším, ale ještě si budu muset pohrát s tím pozicováním:(
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2794
Lubak91:

Takže ohledně pozicování: správně je udělané pozicování v archivu Vehicle.MAN_DHL. Pokud jsi tam měl nějaký problém, bylo to tím, že ti chybí v dat souboru k tahači délka. (měla by být length=2) Pokud totiž v dat souboru neurčíš délku "ručně" hra si jí doplní jako délku 8. Proto jsi musel tahač posunout dozadu nebo návěs dopředu aby to štimovalo...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2795
Aha, zase jsem o něco chytřejší:D Mnohokrát děkuji za pomoc, sám jsem předtím zkoušel dávat délku 5, ale žádná odezva, tak jsem ji vymazal.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2796
no kdyžtak se podívej i na ten daťák. Jinak délku 10 mám u návěsu proto, že se mi stávalo, že s délkou 8/základní mi do něj narážela zezadu auta...

Jinak jak se dívám na zvyšující se kvalitu vozidel napadá mě, že se asi přetransformuju na pozici remcala ;)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2797
Snažím se ;) Tady je pokusná verze kamionu. Doufám že ten zvuk nevadí, sice zní realisticky, ale zase mi připomíná Tatru 148...

Edit: Zde jsem pro Sima naskenoval článek o vozech na přepravu piva ze Světu železnic: http://uloz.to/2519946/preprava-piva-po-zeleznici.rar a pomůcka pro rozluštění označení nákladních vozů: http://uloz.to/2521075/oznaceni-nakladnich-vozu.rar
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2798
Sime jaké údaje potřebujěš na ty ARmpeečka?
Jinak dík za ten polohytlák.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #2799
benpat > ted zatim nevim, zda mam kompletni udaje nebo ne - mam rozvrtanou zetku a tu bych nejdriv chtel dokoncit. Nicmene tusim ze zadrhel je v barove casti - zatimco u obsazenosti jednotlivych trid mam jednoznacna pravidla (prvni trida pouze k sezeni, druha trida (krome pendolina) vcetne stani v ulicce a treti trida vcetne stani v ulicce i na predstavcich, podle skutecne normy 5 osob na 1 metr ctverecni podlahove plochy), u jidelniho vozu nebo luzkoveho/lehatkoveho s tim taky neni problem (pocet sedacek nebo lehatek), u baroveho tak nejak nevim, cim se ridit - zrejme odhadnu pocet mist k stani na baru a u stolku.

Lubak91, TommPa9 > zatim je to vsechno jen v moji hlave, ale nez zacnete ve velkym vydavat kamiony, mam tu takovou vizi, jak zachovat moznost spojovani cehokoliv na cokoliv jako v realu podle pomerne jednoduchych pravidel. S TommPa9 sem to uz probiral po icq, pro ostatni to bude asi novinka... nevim, jestli to bude fungovat tak jak si to predstavuju, ale pokud ano, mohlo by to byt podobne "revolucnï" reseni jako polopruhledne vagony pro lidi a postu zaroven. O co jde?

V realu je nekolik standardu zavesnych zarizeni. V podstate se to da shrnout do 4 skupin: Koule za osobni auto, rotacni plotna pro kamionove navesy, zavesne zarizeni "rinmgfeder" na traktoru nebo zadnim narazniku nakladaku a ctvrte je stejny zaves, ale uchyceny hned za zadni napravou nakladaku (prives ma pak dlouhou oj a dve nebo tri napravy uprostred delky privesu). Rozdil mezi treti a ctvrtou variantou je patrny z nasledujicich obrazku privesu:
 



Ve hre je tusim mozne spojovat u aut 4 vozidla za sebe, v CZ provozu se krome traktoru vzdy pouziva maximalne kombinace 1 auto + 1 vlek nebo 1 tahac + 1 naves... tedy australske road trainy pro CZpak v uvahu nepripadaji. Tim padem si muzem dovolit obetovat klidne jednu pozici na spojovaci zarizeni. Co to znamena v realu?

Ford Tranzit postovni + koule + vlek na postu
Ford Tranzit pro prepravu paletovaneho zbozi + koule + vlek na paletovane zbozi
Ford Tranzit postovni + koule + vlek na paletovane zbozi
Ford Tranzit pro prepravu paletovaneho zbozi + koule + vlek na postu
Ford Tranzit bus + koule + vlek na kola (= posta)
Ford Tranzit bus + koule + vlek na drevo a prkna

... vsechny tyhle kombinace jsou v soucasnosti ve hre (tedy bez koule) prakticky neresitelne kvuli nutnosti vypisovat v .dat souboru vsechna vozidla, ktere je mozne pripojovat pred a za dane vozidlo. S kouli by to znamenalo podstatnou vyhodu - slo by spojovat vsecko se vsim, ale jen to, co jde i v realu - tedy nebude mozne spojovat tranzita s kamionovym navesem a liazku s privesem za osobak. V .dat souboru bude zminka jen o typu spojovaciho zarizeni, vlastni spojovaci zarizeni se udela jako virtualni vozidlo s nulovou hmotnosti a delkou a nulovymi (nebo minimalnimi - skutecne tazne taky neco stoji) naklady. U privesu by se pro zmenu zadal jen typ zavesneho zarizeni, ktere ma mit auto, za ktere se dany prives pripojuje.

Ale jsou tu i nektere hacky tohoto systemu. Nevim treba, kam se zaradi vozidlo, ktere nema zadny naklad ani obrazek - proste jak to bude resene s jeho porizenim. Dale bude potreba udelat system sablon, aby to skutecne vypadalo tak jak to vypadat ma ... a narozdil od soucasnosti bude nutne tyto sablony bez vyjimky dodrzovat, coz muze znamenat problemy s nakreslenou delkou jiz hotovych vozidel. No a nejvetsi problem je u me - system mam vymysleny, ale silnicni vozidla jsem nezkousel kreslit, takze realizace a zprovozneni nebude zadna sranda.

Nicmene pokud by se toto podarilo, verim tomu, ze prinos pro hru nedostatky urcite prekona a ze odmenou bude pestrejsi hra a realnejsi moznosti.

Co vy na to? Jdem do toho?