Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1554538 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4270
VS > fajn, ja uz to takhle obcas nekde psal - tusim ze kdyz jsem predelaval treba Tommovo lokomotivy na uni sadu....

kazdopadne mam takovej dotaz do plena - u nekterych prepravnich komodit byl v realu omezeny vozovy park - konkretne na mleko jsem nasel jen jednu cisternu, ktera prokazatelne jezdila po relativne kratkou dobu a pak uz pouzivana nebyla (zrejme se preslo na silnice). Co v teto situaci resit? Cucat si nejakou imaginarni cisternu z prstu na "preklenovaci" obdobi, nebo to delat podle realu - coz by znamenalo, ze pokud nekdo postavi zeleznicni trat a zacne mleko vozit vlakem, za par let ji muze zrusit a musi postavit silnici.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4271
A jenom pro představu něco jako autocisterna na mléko se prakticky neobjevuje-v podstatě jsem za dobu tvorby našel jedinou a to na podvozku Škody 706 MTS (RTS) ty ostatní cisterny které jsem vytvořil jsou překopávky ropáků... Nejspíš to budu muset řešit "chladícím" návěsem na mléko nebo chladícím autem... (že bych na boky namaloval kocoura od pramenu zdravého z Posázaví?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4272
TommPa9 - pokud to myslis v realu, tak mlikarsky cisterny se vyskytovaly na vsech podvozcich, co snad z liazky vyjely - zpravidla se jedna o rotacne brousenou nerezovou nadrz s ovalnym prurezem... a pamatuju si je jeste na trambusech, zrovna tak podobne vidam dneska i na scaniich a podobne.




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4273
O trambusech vím (Škoda 706 MTS) taky už ho ve hře máme... ovšem ta mlékárna na T815 mě překvapila!

Mimochodem: další T111. Nyní se chystám vlétnout na Tatru 111 HB (horský bus)


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4274
Salvator Dali kdysi namaloval obraz Lev, žena a neviditelný kůň. Já dnes namaloval nebo spíš začal malovat isometrického koně... mezi námi neviditelný kůň by se maloval líp...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4275
No mě se zdá, že tenhle by se nejlépe uživil na kolotoči :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4276
To není směšný! :D On totiž fakt vypadá jako kůň z kolotoče... i v zadním iso... nevím jak to udělat aby vypadal živě :D (možná to narovná barva?) důvod, proč ho maluju je asi jasnej... doplníme mezeru mezi rokem 1900 a 1942 (kdy se objeví zatím nejstarší auto v CZpaku)  koňskými povozy s tím, že budou dostupné souběžně s automobily, které někdo bude muset namalovat...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4277
Škoda že nemůžu najít ten časopis, ve válečných letech se u nás možná pohyboval pásový! autobus Reichspost. Bylo by to zajímavé zpestření :D
Edit: Nalezeno, jedná se Mercedes-Benz LR 75 Halbkettenbus.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!




Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4281
Dnes pouštím na světlo světa vůz Roos. Jedná se o první verzi tohoto vozu, tedy verze testovací. Pokud máte připomínky, pište, pokud by připomínky nebyly tak bude tato verze finální.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4282
Tony.p, nějaké připomínky bych měl :) Vozu bych zvednul úroveň podlahy, v některých záběrech jen tahá břicho po kolejích. Poté bych se pokusil změnit podlahu na hnědou (vím že to splývá, ale co se dá dělat když to v OOS navrhly takhle), u iso pohledů bych vůz zkrátil o min 2 pixle, dělal jsi to zřejmě na šabloně od Sima, a dal jsi tomu omylem obrysy osobního vozu (taky se mi to stalo u Rilsu a Habbillnsu), na spodek bych přidělal ten "pupek" :D a nakonec u loženého dřeva bych trochu ztmavil tu žlutou, moc bije do očí... To je asi tak vše, co jsem chtěl  ;D (a aby někdo netvrdil že nákladním vozům nerozumím, přikládám svoji dílničku, u které už delší dobu sedá prach na projekty...)
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4283
Ano! Lubákova dílna s věčnou bolestí, na kterou si oba dva neustále stěžujeme-boční pohledy se malujou líp, než iso pohledy a tak radši děláme ty boční než iso ;) ovšem u mě je to tak, že když už mám boční a čelní tak se hecnu a jdu i na iso... (a pak to vypadá, tak jak to vypadá a to jako prasárna :D) Roos jsem ještě netestoval protože jsem v roce 1938 a má firma umírá na to, že chci jezdit jen s CZ pakem (a ten jak známo začíná být hratelný tak kolem roku 1950) Tedy hratelný v té míře, že se dá vozit jakékoliv zboží... (ale to se změní doufám)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4284
Lubak91 - smekám před kvalitou tvých nákladních vozů, já se tedy rovnou můžu jít zahrabat a nechat pracovat zkušenější. A jen taková otázečka na závěr. Kdy budou tyto nádherné vozy k stažení?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4285
Tony to chce klid, kdybych měl koukat na Lubáka tak se můžu taky jít zahrabat... já něco namaluju, on se toho chytne, přes ICQ to ze mě vymámí a vrátí se mi něco neuvěřitelnýho v čemž každej pozná to co má, ale už nikdo ne to moje :D
A dovolím si odpovědět dřív než Lubák na otázku o stažení: Tyhle vagony jsou v téhle podobě tak dlouho, jak dlouho Lubáka znám takže zhruba rok a půl... za tu dobu se na nich nezměnilo nic, protože si mistr našel jinou zábavu než nákladní vagony (viz jeho superdiesel pro Sovětský Svaz) nebo nevydaná (a asi i nedokončená Souprava RailJet). Vše je sice v HD kvalitě, kterou bych se nebál občas srovnat s kvalitou 3D renderů ale nedokončeno a nevydáno... Chyba je podle mě v Lubákově posedlosti detaily, kdy by byl schopen namalovat každý šroubek kdyby to jen šlo (promiň Lubo, jen tak rýpám) což je sice super pro model, protože vypadá úžasně, ovšem je to nevýhoda pro lačné hráče, kteří si na vozidla (o kterých neví, protože je Lubák ukazuje až hotová) hodně dlouho počkají (a kdo ví jestli se i dočkají)
Jako protipól jsem třeba já, protože si s detaily moc hlavu nelámu a snažím se, aby si vozidlo bylo podobné s použitím detailů viditelných z dálky (pohled na originál) takže proto třeba u dveří na lokomotivy není piktogram lékárničky, který se Lubák vehemetně snažil nacpat na každou druhou lokomotivu, kterou jsem viděl ;)

PS.: Tony, tvá díla jsou taky kvalitní a šikovně provedená, beru tě do "týmu" a nejspíš tě budu v nejbližší době kontaktovat přes ICQ kvůli doladění detailů tvorby, protože zoufale scháníme někoho na tvorbu nákladních aut a vagonů... vagony jsi zvládl, ale na silnici zatím nemám moc konkurenty a tak můžu vesele karikovat jaké auto si zamanu, takže bych s tebou rád probral pár maličkostí ohledně tvorby aut abych na to nebyl sám (protože koleje jsem zatím, co se nových vozů týče, opustil a budu se věnovat silnici)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4286
Koukal jsem na ten Roos, vyska nad kolejemi mi prijde OK - spis si myslim, ze by to  chtelo udelat masivnejsi bocnici, mezi podvozky je o neco vyssi (kdyz si to zvetsim, je tam to zvyseni videt, ale ja bych tomu asi v cele delce pridal aspon jeden pixel) - pak to nebude pusobit tak placate. Zkraceni v iso pohledech by tomu taky mohlo pomoct, ale to je jen detail, ktereho si vsimnu az kdyz na to koukam... a spis u prazdnych vozu. Jinak to vypada dobre a jsem rad, ze konecne mam ve hre soucasny vuz na drevo pro rychlost 100 km/h :-)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4287
Je to tak, většina "projektů" stojí na problému, že v nějakém pohledu nejdou nakreslit tak, jak by měli vypadat. Zkoušel jsem to obejít tím zvětšením a následným zmenšením, ale ani to moc nepomohlo. A taky je problém, že se někdy snažím seč to jde, ale nic kloudného z toho nevznikne. Jindy to zase jde skoro samo... Kdybych jsem dal celý archiv zapomenutých projektů... Roos jsem taky onehdá pokoušel, hned na začátku tvorby, ale barvy splývaly do sebe a vypadal tak nečesky a divně (rozuměj připomínal mi americké vagóny) tak jsem ho taky opustil... Zatím pracuji na odvozeninách tramvají T3 v základním nátěru, ty se skoro malujou samy.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4288
Já po Tatrovkách hledám inspiraci k dalším pokusům na silnici... Ta Praga N zatím spí, protože mi přijde nelogický natřít kabinu zeleně a korbu šedivě jako by to byla nějaká Tatra 815 takže přemýšlím, jakou barvu zvolit, aby to vypadalo:
A) hezky
B) nesplývalo
Nicméně o Pragovku nepřijdete! To rozhodně ne!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4289
TommPa9 > zkousel jsem si (zatim jen narychlo) nakladaky a busiky ve hre a vypada to dobre - jednu vyhradu bych ale preci jen mel. Vim ze jsme se o tom uz bavili, ale mam porad pocit, ze ty auta delas cim dal tim vetsi :-) Konkretne, pokud se nepletu, klasicka hranata karosa ma na delku rekneme 11 metru. Ted vydana Tatra 111 v provedeni bus by mela mit na delku 8,3 metru, tedy mela by byt o ctvrtinu mensi (kratsi)... sice jsem si je vedle sebe ve hre neposadil, ale tenhle pomer tam nevidim...


... ja vim, ze kreslit blechy je pakarna... ale rozmerove modelove mi prijdou busiky a nakladaky ze zakladni sady (vzhledem k domeckum a zastavkam). Ty tvoje nove vydane vuci nim pusobi podobne, jako Lubakuv Hektor s mymi vagony.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4291
Při budování žel. sitě na mapě ČR jsem narazil na problém, krom toho že mi chybí najbrt lokomotivy, tak ale bytostně postrádám Bdt v najbrtu. Můžu tedy o něho poprosit?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4292
Ted na to koukam, ze jeste neni... a taky ze jsem jeste neudelal 954 v balkanu... neco s tim udelam. Hrajes podle casove osy? V jakym jsi roce?

Edit: tak uz vim, proc jsem udelal jen zakladni radu Bt a do ostatnich variant jsem se nepoustel. Ja totiz nemel uplne jasno ani v tech zelenych, takze jsem udelal nekolik bezne se vyskytujicich variant. Navic se pri balkanizaci snazim pridat i slovenske varianty a ... tady se delaly nejake rekonstrukce, do kterych taky moc nevidim. Takze to asi chvilku potrva... do te doby pouzivej misto nej Bdtn, vlastnosti ma prakticky stejny.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4293
No jo ta Tatra 500 HB je asi dlouhá... ona se dělala na jiný podvozek, než na jaký jsem jí udělal já (na kratší) zatím co já jí mám na dlouhý podvozek valníku. spíš by měla být (asi) na podvozek o délce toho, co mám u 141... ale teď už to předělávat nebudu a zkrácená 500 HB bude v nějakém updatu...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4294
Tak ty rekonstrukce jsou všechny na vagonwebu. Jak české tak slovenské.
Budeš taky dělat 954.0 v najbrtu?

Jelikož jsem začal hrát ČR mapu tak momentálně podle časové osy nehraju. Normálně, ale ano. Na poslední mapě jsem končil kolem roku 2200. Pak už je výdělek za pasažéra 0,01.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4295
benpat > mam pripravenou (mozna i vydanou, ted nevim) 854 (i otocenou) a Bdtn v balkanu... chtel jsem udelat i 954, ale nemel jsem spravnou predlohu (byly na ni dvere jinak nez v realu)... ve svy podstate se chci drzet reality, kdy takovato ucelena souprava byla sestavena, zaroven ale zustava na ostatnich klasicky cervenokremovy nater.

Vagonweb beru spolu s dalsimi weby jako zdroj informaci, bohuzel pro hru se tam toho zrovna moc nedozvim; konkretne je supr, kdyz vim, kolik je tam sedadel - jenze bez aspon hrubeho schematu vnitrniho usporadani nemam moznost ani odhadnout plochu, kam je mozne dat kola, zavazadla, kocarky, pripadne plochu pro stojici cestujici. Pokud se jedna o pulene vozy (coz Bdt a jejich derivaty jsou), potrebuju taky vedet, ktere okno ma svitit lidsky a ktere postovne... ja vim, je to na jednu stranu ptakovina, ale zrovna ty svitici okna jsou vesmes jedine detaily, kterymi se lisi ruzne varianty Bdt.

Pak taky potrebuju vedet hmotnost vozu - nekdy se ji dozvim, jindy ne... ovsem s cim byva nejvetsi potiz, jsou barevne natery - vagonweb pouziva pouze aktualni, zeleznice.e-metro.cz ma sice popis podrobnejsi, ale nektere chybejici obrazky jsem Alanovi dodaval ja sam podle toho, co jsem dohledal jinde. Parostroj ma sice uvedenou hmotnost, ale za poslednich par let se tam aktualizovalo jen minimum a barevna schemata tam taky nenajdu. Na webu stanicare najdu nektera barevna schemata, ale nejsou souvisle razena a je to vicemene loterie - vyhodou je, ze tu byva uvedena obsaditelnost a hmotnost. No a na strankach grafiky pro traffic screensaver najdu velke spousty barevnych schemat, ale zase je pomerne obtizne prirazuju ke konkretni variante vozu.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4296
Zkus stránky PARS nova, u tramvají tam mají obsaditelnost počítanou na 5 osob/m2, ovšem nevím jestli je to i u vagónů...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4297
Lubak91 > tech 5 osob na metr je dany normou (na zapade je pokud vim 4 lidi na metr) a pocita se s nim treba u RN, 854 a podobne. Neni problem to spocitat, problem je zjistit, jak velka plocha je urcena pro stojici, pokud nemam k dispozici vnitrni schema vozu. Nekdy se to da posoudit podle oken nebo podobnych vozu, ale pokud se jedna o prestavby ( viz treba http://www.vagonweb.cz/popisy/ZSSK_osobni_vozy.php#T09 ) tak jsem bez nacrtku vicemene namydlenej.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4298
Jaká plocha je určena pro stojící? Rychlý výpočet: změř se v ramenou, zaokrouhli nahoru, potom změř velikost své boty a rovněž zaokrouhli nahoru - a potom to vynásob. Pro rychlou orientaci by to mohlo stačit.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4299
Myslel jsem toto: http://www.parsnova.cz/download/katalogove-listy/954.pdf není potřeba měřit ani topánky ani nic jinýho...
A propos, ostravské tramvaje jedou asi na čínské normy páč mají kapacitu počítanou na 8 os/m2 :D viz: http://www.dpo.cz/vozy/tramvaje.htm
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4300
Eeee, furt se bavime kazdej o necem jinym. Pokud mam k dispozici obrazek Becka, kouknu se a vidim... cca 20 metru dlouha ulicka, pul metru siroka... to mame 60 stojicich. Tady problem neni.

Problem je treba u Bdtee287: část vozu upravena pro přepravu 8 jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny, dosazeno CZE, 80+4 místa k sezení ... to je vicemene jediny popis, ktery k tomu mam.

Ktera cast vozu je upravena? Jsou vyhozeny sedacky a jsou tam dany misto nich sklopny? Nebo je to vybourany cely na predstavek? Zvetsila se touhle upravou "kapacita" stojicich, nebo naopak snizila?  ... proste tohle jsou veci, ktery bez vnitrniho schematu tezko urcim. Natoz potom, ktery okna udelat jak svitici.

Podobne si muzu cucat z prstu, kolik plochy je urceno pro stojici ve slovenskem BDsheer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_BDsheer.php
Bdghmeer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdghmeer.php
Bdteer: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdteer.php

... to usporadani zhruba vidim z fotek, muzu orientacne odhadnout, jak velka plocha kde je a tim padem spocitat, kolik lidi se tam vejde... jenze kdyz se seknu rekneme o 10 lidi, pouzitelnost vozu ve hre je razem uplne jinde (ve srovnani s ostatnimi vozy).

Vicemene tahle situace nastava u kazdeho vozidla, ke kteremu mam jen orientacni popis - typicky je treba RS1 ... vsude se uvadi pocet sedacek, ale plocha pro stojici nikde neni - a to i pocet sedacek se prave u RS pohybuje od-do podle prani zakaznika.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4302
No já jsem četl žes neměl správnou předlohu pro 954 a potřebuješ kapacitu. A u některých vozů dodaných do roku 1967 mohu dodat i půdorysy.

Edit: Utěch talbotů máš správné data? Onehdá jsi psal že jsi to dělal víceméně od oka, mám totiž vyfocený stojan s několika málo informacemi o těchto vozech...

Edit2: Pod odkazem na talboty máš cisternu R.
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4303
Pred chvilkou jsem pustil do sveta Talboty - myslel jsem, ze jsou davno zverejnene, ale TommPa9 me upozornil, ze slo asi jen o zkusebni verzi. Takze zde je "plna" verze: http://forum.simutrans.com/index.php?topic=1316.msg58177#msg58177

Má to jednu malou chybičku: odkaz vede na soubor vehicle.vagon.r.rar, nikoliv vehicle.vagon.st.rar.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4304
Lubak91 > nene, asi jsem to nenapsal dost jasne - pro 954 jsem nemel spravnou grafickou predlohu nateru, byly tam spatne umisteny dvere. Naopak pro ty prestavby Bdt mi chybi ty vnitrni schemata.

U toho Talbotu jsem to nakonec delal jako kompromis - jde o to, ze uhli ma jinou mernou hmotnost, nez zelezna ruda. Z nekolika (na sobe nezavislych) zdroju mam udaje, ze uveze 11 tun a ma korbu na necelych 13 kubiku. A realnejsi je, ze se z uhli vytvori kopec nahore, nez ze se to zcela naplni rudou a rekneme o tretinu prekroci hmotnost... takze jsem tam dal tech 11 tun jako kapacitu. Jisty jsem si nebyl rychlosti, takze tu jsem "stanovil" na rekneme obvyklych 60, coz se casem potvrdilo.

VaclavMacurek > chybicku to nema, odkaz vede na prispevek, ve kterym jsou jak R (a odvozeniny), tak i Talboty. Pokud to tam nemas, dej si refers.

Edit: ted me to trklo, opraveno... preklep, sorry