Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1555136 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3990
Obávám se, že musím souhlasit s Simem. Nevidím smysl v existenci balkánské verze Krakena. Může v tom zbarvení sice vypadat lépe než v tom původním, ale to je asi tak všechno. Takže bych navrhnul prototypovou délku životnosti.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3991
U děl bych to jako alternativu RJ 470. Postupem chcu mít vše v najbrtu, aspoň u hlavního města, kde funguje Esko a jezdí tam jen najbrti. Tak proto chcu to Krakena přebarvit. Když to ale nebude, nic se nestane.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3992
benpat > jen drobny detail, ve variante RegioJetu se uz nejedna o 470, ale o uprave na ridici vozy ;-)

Najbrtizace sama o sobe neni zas az takovy problem. Zadrhel je spis v tom, ze ani me ani Tommovi se celkove balkan zrovna moc nezamlouva (lepe receno, na vozech nevadi a na masinach nelibi), takze v podstate v reakci na balkanizaci jsem zacal pripravovat uni sadu. A predstava byla prave takova, ze zatimco prebarvovanim do modre se pestrost hry snizi (nekolik dnes ruzne barevnych vozidel bude k nerozeznani), "UNI"fikace - i pres jen omezeny pocet typu - by mohl fungovat opacne. Zejmena v souvislosti s moznosti pseudomultiplayeru (tedy hry s konkurenci).

Dalsi fakt je, ze si tak nejak nedovedu predstavit CD jinak nez v zaplave Becek. Samosebou kazde nove vozidlo jimi provozovane by bylo vhodne ve hre mit (viz treba 380 nebo RS1), ale do "budoucna" (tedy po roce 2050) se s Beckama pocitat neda a na nove vozy u CD nebude ... zato soukromniku bude cim dal tim vic, takze i kdyz jsem si 940 ve zlutem provedeni vycucal ze sveho sci-fi prstu, ve hre bych to videl pomerne realne na podobnem principu. Tedy nove vozy v "corporate" naterech (klidne virtualnich) zejmena v rukou privatnich spolecnosti...

Samosebou je to jen muj osobni nazor a muzem se tu do zblbnuti dohadovat, co kdy kde jak. Balkanskeho krakena klidne nakreslim, ale hned to nebude, musim na to mit proste chut. Ovsem je taky vhodne upozornit na to, ze - pri hypotetickem provozovani treba v roce 2030 - zrovna moc vydelavat nebude, bo rychlostni bonus u vozidel na 120 je bohuzel "pod standardem". Take proto by mi prislo rozumejsi spis udelat treba od roku 2018 stridavej esus na 160 i v barvach CD a tak dale.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3993
Na tohle jsem omylem narazil http://www.najbrt.ic.cz/ :D A dnes jsem koukal jak je plzeňsko připraveno na konkurenční prostředí. "Na nástupiště xy přijede osobní vlak společnosti České dráhy"... Na nástupiště 4. přijede osobní vlak společnosti Regiojet ze směru Domažlice..." :D
Edit: Toto je také celkem zajímavé: http://www.iwan.eu07.pl/danone39/vod123/vod_uvod.pdf
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3994
Sime, tak toho Krakena nech u ledu.

Teď ni jde o jinou věc. Šli by udělat uhélné sklady k nádraží?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3995
benpat > vsechno jde, jen maly decka se musej nosit :-) jakou presne mas predstavu?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3996
Uhelné sklady jako specifický článek do průmyslu odebírajícího uhlí, nebo sklad k navýšení kapacity nádraží?
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3997
Lubak91 > spis tipuju na soucast nadrazi. Jakekoliv sklady jakozto soucast prumyslu nemaji ve hre moc sanci, protoze by produkovaly to same, co samy spotrebovavaji...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3998
Jako průmysl odebírající uhlí. Chybí mi ve hře malé krátké nákladní vlaky vedené třeba loko 708/709. Fugovalo by to ták že vlak by příjel, odevzdal uhlí skladu a ty to dál prodávaly. Takže jako konec průmyslu, to co Sim napsal je pravda, že by produkovaly a spotřebovávaly to samé. Nikdo si ovšem pro uhlí nebude jezdit do dolů.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #3999
benpat > takze ve smyslu pouze "pozirace" uhli, podobne jako je elektrarna? To by samosebou slo, staci si predstavit, ze dal uz si to odvazi lidi domu na vleku za osobakem (nebo si objednaji avii).

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4000
Tak tak.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4001
Mám nakreslenou Ifu a pracuji na nakladači T174, takže obsah každého uhelněho skladu je takřka hotov :D Ještě pásový dopravník, váha a ty "násypky" a sklady jsou k dispozici :D
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4002
Rozpracovanou Ifu jsem viděl a rozhodně je na co se těšit! Lubák na ní odvedl spoooooooooooooustu práce a jenom to, co jsem viděl je masakr!

A protože jsem poměrně dlouho mlčel, ukážu Vám další "švestičku" ze své zahrádky. Je mi jasné že tenhle balíček potěší Jirku71 a všechny přátele kamionů, protože se jedná o Tatru 815 200N51

Jako další je v plánu nějaká POŘÁDNÁ verze Liazky-tahače (tuším že je to serie 110?) u ní ovšem bude docela tvrdý oříšek kabina takže je možné že na ní trochu zůstanu viset... co se týče návěsů patrně použiji přepozicované a malinko graficky pozměněné návěsy vydané kdysi dávno k mé sadě tahačů... (Škoda 706 RTTN(MTTN), Liaz 110?, Renault Magnum.) Tuto sadu ještě rozšíří již zmiňované Tatra 815 200N51 a žlutý tahač MB Acros použitý u návěsu DHL (ten půjde nově připojit ke všem výše zmíněným tahačům).

Pokud by někoho napadl další tahač do sbírky nechť se prosím projeví... Díky

EDIT: málem jsem zapomněl! Je to dávno co někdo chtěl lokomotivu 363.009-2 takže pokud už si jí dotyčný neudělal zde si jí může stáhnout (tedy její grafiku) pakovat jí budu patrně později...


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4004
Blbá otázka: proč ti u vodorovných směrů a také u směrů dopředu dolů chybí část auta?

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4005
To je prosté:
Kvůli tomu že to co je z pohledu kamery "vpředu" překrývá to co je vzadu je to funkční nutnost.

U přijížděcích iso není problém to se prostě vynechá všechno co by mohlo ale nemělo překrývat návěs-typicky točna.

U bočích pohledu se musí kvůli překrývání (protože v bočních je tahač brán vždy jako "vepředu") část tahače odstranit. Stejný princip je i u čelního pohledu.

Doufám že jsem to nevysvětlil moc zmateně.

Ještě by možná mohla přijít otázka "A proč to tedy u některých aut nemáš?"

Tam je odpověď ukrytá v mé hlavě a zní zhruba tak, že to takhle potřebuju protože ještě nevím, jak douhou určím kabinu. Musím to změřit a podle výsledků pak "uříznu" kus tahače. V kamionu to nebude poznat.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4006
Pokud je návěs přilepený těsně za kabinu, tak pokud jsou obě části (tahač i návěs) v jednom směru, tak to není vidět a tedy je to celkem jedno, ale jinak to vypadá divně.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4007
Tady jde spíš o rám podvozku.představ si pohled v iso přes tahač k návěsu kdy ti přes návěs čučí kus rámu tahače. Proto se vyřezává tahle "díra" a stejný problém je v čelním a bočním pohledu. Prostě se to tak dělá a musí dělat.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4008
Vykresluje se odzadu, takže když má zadní kus překrývat přední, musí být v tom předním díra, jinak by zakryl ten zadní a bylo by to špatně.

Konkrétně - návěs má překrývat zadní část tahače, takže situace nastane když se jede směrem "do obrazovky".

My projects... Tools for messing with Simutrans graphics. Graphic archive - templates and some other stuff for painters. Development logs for most recent information on what is going on. And of course pak128!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4009
Aha. Ale u jednoho z tahačů z výchozí sestavy (myslím, že je to červená Scania) jsem si všiml, že je nakreslená celá a žádné potíže to nedělá.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4010
Maucta všem,
Mám žádost na nějakého dobrovolného tvůrce: Nebylo by možno vytvořit lanovku? Jak osobní, tak nákladní.
Visutá dráha na českých kopcích se zrovna moc dobře nehodí.
Díky

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4011
Obávám se, že na tohle jsem krátký. Jediné, co jsem chtěl udělat je visutá dráha, která by připomínala tu z pak128.Japan. Na ní by odpadl jeden jistý grafický nedostatek té současné. Navíc si nejsem jist, jestli je vůbec možné klasickou lanovku udělat.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4012
Ahoj Tome.Pekne jsi se do tech kamionu obul.Vypadaji moc hezky.Tesim se.Kdy asi planujes vydani?


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4014
Po kratší odmlce se taky opět vracím k tvorbě. Někdy dávno jsem psal Simovi na icq že vydám poupravené vozy spol. ÖBB i s nově přidaným jídelným, bohužel k tomuto jsem se zatím nedostal, ale začal jsem jenom tak kreslit plošinový vagon Sgnss pro kontejnery. přídávám náhled, tak prosím ohodnoťte a piště. Diky.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4015
Chtěl jsem se na síti poohlédnout po údajích o tomto vagonu a našel jsem tohle:

Průvodce nákladní přepravou Českých drah - 4. Železniční vozy pro kombinovanou dopravu.
Průvodce nákladní přepravou Českých drah - 8. Železniční nákladní vozy cizích železničních podniků

Oboje je PDF soubor. V tom druhém ale chybí údaje o rychlosti.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4016
Rychlost jsem našel na parostroj.net ,je tam napsáno 120km/h.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4017
To souhlasí s tím, co je v tom prvním PDF souboru. A chtělo by to začít pracovat na mrazírenských vagonech.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4018
Nějaké mrazírenské jsem už zkoušel nakreslit ale moc slavně to nedopadlo tak byly vyhozeny. Jenom bych chtěl poprosit o seznam zboží které se píše do daťáku.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4020
Je mi líto, ale tak úplně ne, protože pro paletované zboží je to obecně goods_. Ale nejsem si jist, co by se stalo, když by se do freight= zadalo jedno z zboží této skupiny. Mám takový dojem, že by se potom v depu ukázala podoba právě pro toto zboží (pokud máš pro každé zboží připravený jiný vzhled - přestože s tím lze zároveň vozit i jiné zboží ze skupiny) - podobně jako u mého maglevu, kde je pro sypké nerostné suroviny v freight= uvedeno Kohle.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4021
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je jedno jaká se dá varianta nákladu do dat souboru. Teda pokud vozidlo má jenom jeden vzhled. U víc vzhledů je pak nutné rozlišovat jakou plachtu, kontejner nebo náklad má mít vůz na dřevo, ocel, pivo. To je vše. V depu se pak ukazuje vzhled 1. nákladu (takže freght_type=0) Jinak kontejnerový vůz chválím graficky se opravdu vydařil!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4022
Pokud se nepletu tak ve fabrice je třeba napsáno že vyrábí plast a je to kusové zboží, v pivovaru je zase pivo a je to taky kusové zboží, dalo by se graficky rozlišit které konkrétně kusové zboží veze? aby byl třeba jiný kontejner pro pivo a jiný na plast.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4024
V tom daťáku je to celkem na palici, ale snad to časem pochopím :D
Našel jsem menší nesrovnalost v datech o vagonu Sgnss. V odkazech které poslal Václav je napsána ložná hmotnost 70 tun, ale na parostroji je uvedeno jen 60 tun. Co s tím?
A kdyby se někdo náhodou nudil tak můžete podat návrhy jak by měly vipadat jednotlivé kontejnery na jednotlivé zboží, mě totiž dochází fantazie tak si musím nechat radit. :)