Skip to main content
Topic: České addons aneb naše lidová tvořivost-diskuze (Read 1554775 times) previous topic - next topic

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4025
Vysvětlení důležitých řádků:

freight = zboží k přepravě
payload = kapacita

Constraint[Prev][ # ] = to, co může přijít před vagon (možno vynechat)
Constraint[Next][ # ] = to, co může přijít za vagon (možno vynechat)

FreightImageType[ # ] = přiřazení zboží k obrázku plného naložení

EmptyImage[ # ] = obrázek pro stav prázdný (výchozí)
FreightImage[ #1 ][ #2 ] = obrázek pro plné naložení ( číslo poslouží k přiřazení zboží - viz výše)

Ty ostatní jsou snad jasné.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4026
dávám jsem na ukázku dat, tak jak jsem to zatím pochopil, doufám že je to správně. obrázky ještě nejsou dokončený ale ten druhý řádek je na plasty, a třetí řádek na elektroniku.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4027
Pouze z runningcost smaž nulu z začátku toho čísla. Ta je zbytečná. Jinak to vypadá dobře. Pouze takhle nejsem schopen určit, jestli ti sedí směry. A zkoušet to ve hře se mi to dneska už nechce.

Jediné co nechápu je, proč v některých směrech mají kontejnery úplně jiné zbarvení. Týká se to prvního obrázku v druhé řadě (šedivá místo oranžové) a posledních třech v třetí řadě (oranžová místo zelené).

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4028
psal jsem že obrázky ještě nejsou hotové celé. teď jsem dám obrázek trochu aktuálnější. v podstatě teď mám hotovou první a třetí řadu. Druhá řada čeká na nějaký zajímavý nápad ohledně vybarvení. Čtvrtá řada má být pokus a jakési kotle v ocelovém rámu, měly by sloužit na převoz chemikálií.

přidal jsem obrázek novějšího data, ten červený kontejner se mi líbí, ale poněkud splívá s barvou vagonu. a ten poslední řádek by měl být na převoz mouky. ty vagony na chemikálie zruším, protože chemikálie se vozí vagony na ropu/benzín.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4029
Druhá řada: vzhledem k tomu, že se mi líbí víc šedivo-modrá kombinace, tak bych klidně nechal tu.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4030
tony.p > vypada to velmi pekne, plosinaky jsem zatim delal ve dvou variantach a na kontejnery jsem se chystal taky, ale jako cert krize jsem se bal toho "zebrovani" ramu kontejneraku, takze jsem to neustale odkladal na neurcito. No a jak je videt, vyplatilo se - tahas mi timto trn z paty :-)

Jen me napada, kdyz jsem delal ja "krabice", davali jsme s Tommem dohromady, jak by ktery naklad mohl vypadat a proc (proste ktera bedna bude jak velka a jakou bude mit barvu). Je to sice asi vcelku fuk, ale mozna by nebylo od veci aspon ramcove ty barvy drzet, takze pokud budes mit zajem, poslu ti to, co mam uz hotovy. A i kdyz jsem to jeste nezverejnil, mam tam opet korekce v cenach, nekdy ne zrovna male (snazil jsem se to nejak sjednotit se zakladni sadou, snad se povedlo).

Co se lozne hmotnosti tyka, asi bych u kontejneraku daval hmotnost nizsi, preci jen neco z toho bude vazit i kontejner... ale je to samosebou na tobe, z jakeho uhlu pohledu na to koukas.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4032
TommPa9 - návěsy jsou velice pěkné.



Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4035
TommPa9 > me zrovna nedavno (pri zmensovani tvych busu) napadlo, ze by nemuselo vypadat spatne, kdyby hra znala auta rozdelena na osobni, nakladni, busy ... a tak podobne. Tedy jako je skupina "paletovane zbozi", ktera muze obsahovat pivo, textil nebo nabytek, tak tady by byla skupina "auta", ktera by obsahovala osobni, nakladni a autobusy. Osobni by zustaly tak jak jsou, nakladni by odebiraly prodejny nakladnich aut a mozna i (v poctu jednotek kusu mesicne) velke fabriky. Autobusy by pak odebiraly dopravni podniky...

Na vozidlech by to znamenalo, ze by jedno vozidlo (naves) melo vice variant nakladu a podle toho, co by zrovna vezlo, by se to menilo jako u zbozi neby sypkych materialu.

No a ted zpatky do reality, urcite by to sice slo, ale kompatibilita se zakladni sadou by asi nebyla zrovna jednoducha, takze  i nadale pocitam s tim, ze udelam jeden a ten samy vagon ve variante na osobaky a pak jeste jednou na autobusy...

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4036
Tak jsem se rozhodl, že udělám další nádražní budovu. Velikost a základní tvar mám vymyšlené.

V porovnání s tou předchozí, která je docela malá a z přelomu devatenáctého a dvacátého století, ta nová bude velmi velká a futuristická - i pro přelom dvacátého a jedenadvacátého století.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4037
Ja doufam, ze v dohledne dobe v sobe najdu energii na dotazeni nastupist do nejake "hotove" podoby ... v soucasnosti tomu prece jen par veci chybi ... ale porad to odkladam.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4038
Sim - současná podoba nástupišť se mi líbí, mě tam teda nic nechybí. A budeš dělat i nástupiště které se v současné době staví na koridorech?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4039
Co se týká tvaru, ten je dobrý, ale chtělo by to rozsvítit alespoň ta osobní a poštovní nástupiště - a sloučit kapacitu - aby nástupiště brala buď náklad nebo lidi a poštu dohromady - jako u mých podzemních stanic, které taky musím dokončit. Některé úpravy už jsem udělal, jiné ještě čekají - avšak některé, které se týkají téměř výhradně dat souborů - a které doporučil Gauthier, jsou neuskutečnitelné.

-->
Ovšem zatím jsem se pustil do překreslení EMT - aneb mé vlastní trati pro maglev. Doufám, že se bude líbit více než ta původní, ušitá zatraceně horkou jehlou.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4040
tony.p > plan byl udelat nekolik variant, lisicich se ve sve podstate hlavne texturami:
- soucasne moderni betonove (tusim ze se tem prefabrikatum rika Sudop), co se stavi na koridorech
- starsi, rekneme z dob povalecne CSD, asfaltove
- jeste starsi, prvni republika, dlazdene
- nejstarsi, sterkove (i kdyz nektere z nich se pouzivaji dotedka)

To vse pokud mozno v nekolika velikostech, tedy podobne, jako jsem to delal dotedka - od "polovicniho", pres "plnou sirku" az po zastresene... nechci to ale vsechno delat pres kopirak, i kdyz zakladni tvary budou asi stejne - nekde pocitam treba s nahrazenim najezdove rampy schodistem a podobne.

- pokud to klapne, tak jeste par vychytavek, jako treba CSD betonove nastupiste z panelu s plechovou budkou jako zastavka na nejake lokalce a tak podobne.

VaclavMacurek > rosviceni jeste promyslim, asi jsem uz rikal, ze nejsem zastancem sviceni cehokoliv za kazdou cenu (btw, porad mi neni jasne, co sviti v troleji, prosim o vysvetleni) - puvodne jsem predpokladal umisteni klasickych nadraznich lamp, jenze jsem pak zjistil, ze se to muze docela prat se sloupy trolejoveho vedeni ... no uvidime. Co se slouceni kapacity tyka, minimalne na tech prejezdech to asi sloucim a pripadne udelam nejake "specialne postovni" nastupiste, ale zaklad bych chtel nechat oddeleny - chci si zachovat moznost postavit ciste osobni zastavku bez posty.

Na vazkach jsem porad co se tyka "ovladani" pri stavbe - ikonky u jednostrannych nastupist budou vzdy matouci, takze je pak otazka, jestli je logictejsi jednim cudlikem stavet predni prave a zadni prave a druhym potom predni leve a zadni leve, nebo to otocit - zadni pravy a zadni levy peron na jeden cudlik a na druhem mit predni prave i predni leve.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4041
Nástupiště: a co takhle podchody?
Štěrková nástupiště: nejsem si úplně jist s jejich podobou, pokud to nejsou taková ta (většinou) velmi nízká (málem na úrovni okolního terénu) a docela úzká, z kterých se hrozně špatně leze do vlaku - a která byla např. v Čerčanech před přestavbou nebo která jsou např. na nádraží Ústí nad Labem západ.

Svícení na nástupištích: a co takhle udělat jej podobně jako na městské ulici od Nema - skupina svítících bodů uspořádaná přibližně do kruhu
Svícení na elektrifikaci: to jsou rozpěrky mezi vlastním trakčním vedením a nosným drátem - a hodil jsem to tam jen z toho důvodu, aby po úplném setmění bylo vidět, kde že trať je. Samozřejmě si to klidně v Shades můžeš zrušit.

Levé a pravé nástupiště: když se staví každé zvlášť, tak myslím nedojde k úplnému otočení pokud se otáčí s mapuu; v tom druhém případě k tomu (snad) dojde, ale zase se špatně určuje, kde má být která strana - Gauthier se mi to snažil vysvětlit, ale musím připustit, že to je krajně nepohodlné a ne vždy použitelné.

Underground stations by VaclavMacurek - zde si můžete přečíst to vysvětlení

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: České addons aneb naše lidová tvořivost

Reply #4042
Ahoj všichni!
Předem bych Vám všech chtěl poděkovat za skvělé addony.
A teď jeden návrh.
Co takhle vytvořit nějaká současná česká auta na poštu?
Já mám jen škodu 706 RTO, škodu 706 RTS a škodu 706 MTS.
Od roku 1989 pak už nic českého.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4043
TommPa9 - nechtěl by jsi udělat lokomotivu 742.7 ČD Cargo?

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4044
Tony.p: na takhle velké obrázky je lepší použít obyčejný odkaz

Sim: tak jsem na oranžovém krakenovi (RegioJet) našel chybičku v nuceném řazení - nebo to tak alespoň vypadá, protože nevím, jestli to tak není úmyslně:

1. přední vůz se z nějakého důvodu jmenuje RegioIJet, zatímco ostatní vozy mají název jen RegioJet - proč je v názvu předního vozu ta římská jednička?

2. v rámci půlení vozů z důvodu dělení na poštovní osobní část vozu je nucené řazení správně, ale přijde mi divné, že ty jednotlivé vozy nemají mezi sebou nucené řazení - aby mezi ně nebylo možné vložit žádné jiné vozy - nebo dokonce takhle je možné pustit přední vůz úplně samostatně nebo tak udělat další jiné blbosti

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4045
Čaute všichni, jelikož mi ukradli notebook, tak stahuji znova simutrans. Narazil jsem na pár chybek. Loko 130 nemá opět polopantografy, 853/852 měli výkon 588 kW a loko 380 má výkon 6400 kW.

Pak jsem natěšenej na nové modely, Tome jak jsi na tom s mašinama. Tolik obrázků prošlo kolem např. balkán, cargo mašiny, 162 RJ můžeš upravit taky 671 ZSSK. Sime nechceš zbalkanizovat vůz WRmz ta červená vypadá blbě v soupravě modrých Xmz, dále co 810 a 854.

Kdybi něco zastřel te mě  ;D.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4046
Za to „kdybi” by jsi zasloužil, ale tak daleko projektil nedoletí:D Já sám jsem chtěl něco vytvořit, ale mám notebook v opravě a absolutně žádný čas, protože mám brigádu v PJ Vršovice. Ale jen do konce července. Chtěl jsem dodělat ty uhelné sklady, ale možná přijdu o to co mám zatím hotovo...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4047
Čaute všichni, jelikož mi ukradli notebook, tak stahuji znova simutrans. Narazil jsem na pár chybek. Loko 130 nemá opět polopantografy, 853/852 měli výkon 588 kW a loko 380 má výkon 6400 kW.

Pak jsem natěšenej na nové modely, Tome jak jsi na tom s mašinama. Tolik obrázků prošlo kolem např. balkán, cargo mašiny, 162 RJ můžeš upravit taky 671 ZSSK. Sime nechceš zbalkanizovat vůz WRmz ta červená vypadá blbě v soupravě modrých Xmz, dále co 810 a 854.

Kdybi něco zastřel te mě  ;D.

130 nemá polopantografy opět ale stále (ještě jsem se nedostal k přepracování)
853 a 852 dělal Sim a ten by měl být na dovolené (pokud si vzpomenu, tak mu to pak vyřídím)
u 380 jsem vycházel z technických dat dostupných před dvěma lety takže se mohlo pár věcí změnit

Co se týče ostatních projetků zatím jsem se vlivem horka nedostal k tomu, abych něco namaloval, takže letním spánkem spinkají i návěsy a tahače. Ale co já vím tak Sim měl mít 810 balkán v parádě ovšem narazil na problém s tím, že nevěděl co a jak má nalakované a moc se v tom nevyzná (tedy podle toho co mi psal Sim)

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4048
TommPa9 - mohl  by jsi mi prosím poslat dat. soubor nějaké parní lokomotivy s tendrem? zkoušel jsem totiž nějakou udělat, ale nevím jak správně dat. napsat.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4049
Ušetříme práci Tomášovi, tady máš ukázku daťáku mojí Litevky...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4050
Lubak91 - děkuju, snad mi to pomůže.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4051
Díky Lubo

Je fakt, že poslání daťáku litevky bylo určitě mnohem snažší než čekat na to, až se objevím já. Navíc bych nejspíš byl líný vytahovat data k jedné páře ze svého hromadného daťáku ke všem párám a tím pádem bych je sem hodil všechny a to by se v nich pak pes vyznal

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4052
Není zač, tak snad to kolegovi pomůže a něco vytvoří :) Ale tony, bacha na pozicování tendru, je to o nervy...
So, let me get this straight. You want to fly on a magic carpet to see the King of the Potato People and plead with him for your freedom, and you're telling me you are completely sane?!

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4053
Něco jsem už vytvořil, ale ta lokomotiva je pouhý výplod mojí fantazie, takže není tvořena podle reálné předlohy. je to lokomotiva na šabloně velikosti 13. zatím má černý lak a nemá udělaný tendr. plánuju ale že ji přebarvím na modro.
Takže první, zatím testovací verzi mám hotovou. Nevěděl jsem jak udělat kola, tak jsem si vypujčíl pár dílu ze Šlechtičny od Tomma, doufám že to nebude vadit. Při testování jsem ale narazil na hromadu nedokonalostí a chyb, takže mě čeká ještě dost práce. přidám i obrázek první verze.


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4055
Jenže ta byla oranžová. A mimochodem, jednou jsem ve vlaku z Ledečka do Čerčan potkal průvodčího, který vypadal přesně jak Zababa. Chyběly mu myslím jen ty hranaté brýle.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní


Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4057
Nevím jestli už to tu bylo, ale tady máte katalog vozuů ČDC. Jsou tam technické parametry, vhodný náklad, výkresy...

http://vozy.cdcargo.cz/

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4058
Tak už mám hotové dvě verze mojí vymyšlené lokomotivy. První je 620 tun těžká nákladní lokomotiva o výkonu 6960 KW. Hmotnost jejího tendru je 50 tun. Maximální rychlost 140 km/h, rok výroby 1940-1965. Druhá je 580 tun těžká osobní lokomotiva o výkonu 4100 KW. Hmotnost jejího tendru je 40 tun. Maximální rychlost 145 km/h, rok výroby 1940-1975.

Re: Lidová tvořivost-diskuze (ex-Česká vozidla)

Reply #4059
Benpat: ten odkaz je sice skvělý, ale má jednu chybu - nejsou tam uvedeny rychlosti těch vagonů.

Chybami se člověk učí - ale někteří lidé jsou nepoučitelní